Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Gonnie's Blog - Ik ga sporten!

Gonnie
Gonnie

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3356

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Empty Gonnie's Blog - Ik ga sporten!

Bericht van Gonnie do 01 sep 2016, 07:24

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Trainen
Ik ga sporten!

In mijn vorige blog over structuur, heb ik het gehad over etiketten plakken. Voorgestelde diagnose, symptoombestrijding. En dat ik donderdag de bevestiging heb gekregen, van wat ik wist. Ik ben niet depressief, of autistisch of wat voor etiket ik nog meer had kunnen krijgen. Ik heb PTSS als gevolg van het seksueel misbruik in mijn jeugd.

Dit uit zich bij mij vooral in lichamelijk klachten. Waardoor deze in mijn lichaam opgehoopte stress, ook via mijn lichaam weer afgevoerd moeten worden. Daarom ga ik twee keer 4 dagen buiten in de bossen onder begeleiding sporten. Om deze lichamelijke klachten van PTSS, er uit te gooien. Letterlijk, lijfelijk hiermee aan de slag.

Laat mij maar sporten. Ik heb er zin in! Ja, het zal intensief zijn. Erg intensief en tegelijk zeer goed. Aanpakken ga ik deze PTSS klachten. Ook dat is een sport, topsport. En het zal die twee weken (vanaf de 12e) lichamelijk en psychisch, mentaal pittig zijn, het grootste deel van de dag in een groep, mensen om mij heen. Terwijl ik het alleen zijn, ook nodig heb om bij te tanken en het sociale contact weer aan te kunnen. 

Het behandelplan voor deze 8 dagen ligt al klaar. Dit hebben we tijdens het tweede intake gesprek gemaakt. Ik ga deze confrontatie met mijn triggers aan. Ik hoef er dan niet meer tegen te vechten, wat bergen energie kost. Ze mogen er daar zijn. We hebben ze in kaart gebracht. En met dit sport- en trainingstraject, bij Psytrec, ga ik de overwinning halen.

Welke? In ieder geval de overwinning op mezelf!
Ik ben trots op mezelf, dat ik dit ga doen.

Nog ruim een week, dan ben ik twee weken online. Bezig met mijn binnenste buitenste binnenste. Om daarna weer bezig te kunnen zijn met de wereld buiten mijzelf. 

Daarom zeg ik:
Ik ga sporten!

Hartelijke groet,
Gonnie

Admin
Admin

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Empty Re: Gonnie's Blog - Ik ga sporten!

Bericht van Admin do 01 sep 2016, 12:41

Mooie blog weer @Gonnie, ik wens je veel sterkte en succes toe  Duim omhoog

Warme groet  Kom maar  Bloemetje
Tonny

Gonnie
Gonnie

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3356

Gonnie's Blog - Ik ga sporten! Empty Re: Gonnie's Blog - Ik ga sporten!

Bericht van Gonnie do 01 sep 2016, 20:20

Dank je @Tonny

  • Reageren

Het is nu do 28 maa 2024, 12:34