Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren  
| >> Per 1 Oktober is de Dinsdagavond chat verplaatst naar Woensdagavond zelfde tijd ! << |
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Algemene Voorwaarden
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Beste muziek aller tijden (2)
Je nergens bij horen voelen en trauma
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
ReagerenDeel | .

Autobiografisch ervaringsverhaal

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Fepijn
VIP

Man
Registratiedatum : 10-04-16
Reputatie : 158
Aantal berichten : 55
Punten : 881

#1BerichtOnderwerp: Autobiografisch ervaringsverhaal    za 22 jul 2017, 08:46

Geacht Forum,

Op de website van Remi van Brummelen is het verhaal " De Twee- Heks jongen " te downloaden.
Dit is een eerlijk geschreven autobiografisch verhaal (over de periode 0-18 jaar) waarin het ontstaan van een  zeer ingewikkelde problematiek wordt geschetst naar aanleiding van sadistisch misbruik / religieus geweld  in de vroegste jeugd, gevolgd door langdurig geweld onder verantwoording van  de jeugdzorg. Dit eerste deel met foto's is is te downloaden op de volgende link 
De Twee - Heks jongen PDF 8 MB

of het is in platte tekst te downloaden 

De Twee Heks jongen 463 kB

Het chronologisch opgebouwde verhaal bevat vele details en laat vooral ook de vragen zien die er in en bepaalde leeftijdsfase zijn geweest. Het is enerzijds een ongebruikelijk verhaal omdat symptomen en gebeurtenissen afwijkend zijn van wat gangbaar onder kindermishandeling wordt verstaan. Anders ook dan andere verhalen eindigt het niet met heling, met kracht en moed, maar in chaos, wat volgens mij een realiteit weerspiegelt voor duizenden getraumatiseerden die onzichtbaar zijn: zij verblijven in psychiatrische centra, in gevangenissen, zijn dakloos of verslaafd geraakt of zij reizen misschien zelfs doelloos de wereld rond.  Het verhaal is geschikt om een dieper inzicht te krijgen in gecombineerde  problematiek van kindermishandeling en jeugdzorg (pleegzorg). In het najaar zal het vervolg van deze autobiografie gepubliceerd worden.

Opmerking: de tekst in het verhaal kan mogelijk zgn. triggers bevatten voor diegenen die gevoelig zijn voor het lezen over kindermishandeling en sadisme. 

Fepijn
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1884
Aantal berichten : 2090
Punten : 12294

#2BerichtOnderwerp: Re: Autobiografisch ervaringsverhaal    za 22 jul 2017, 13:24

Hartelijk dank voor het attenderen op dit waardevolle artikel @Fepijn  Duim omhoog

Heel fijn dat je de downloads hier alvast voor ons beschikbaar hebt gemaakt, ik neem aan dat je post gewoon gedeeld mag worden op ons netwerk, zodat lotgenoten van zulk misbruik/mishandeling er kennis van kunnen nemen?

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/
Joost
Team

Man
Registratiedatum : 12-06-17
Reputatie : 250
Aantal berichten : 114
Punten : 940

#3BerichtOnderwerp: Re: Autobiografisch ervaringsverhaal    ma 24 jul 2017, 08:59

Ben al begonnen in je boek, @Fepijn, al vanaf de eerste pagina zeer onder de indruk. Ik lees het bij stukjes en beetjes, te heftig als geheel achter elkaar. Wat een leven man ! Dat je dit zo hebt kunnen opschrijven allemaal. En onbegrijpelijk dat er geen uitgever was die er een echt boek van wilde maken. Bang voor de waarheid, bang voor de doofpot, die lui ? Bang voor represailles van anderen als ze jouw verhaal zouden uitgeven ? Straks weer een aantal bladzijden lezen. Voor mij hier alleen dit verhaal, voor jou nog steeds elke dag en nacht herbeleefde werkelijkheid. Sterkte vandaag weer.
Groet,
Joost
Terug naar boven Go down
Fepijn
VIP

Man

#4BerichtOnderwerp: Re: Autobiografisch ervaringsverhaal    ma 24 jul 2017, 16:06

Dag Tonny, 
Wanneer je het ergens wil delen met de download link erbij is dat helemaal fijn. Het is geschreven om te laten zien welke werkelijkheid er voor mij - en velen met mij- was in de jaren 60-70-80  en hiervan hoop ik dat geleerd gaat worden voor toekomstige generaties
Want hoe gek het klinkt, het is niet voor mijzelf opgeschreven eigenlijk, want zelfs met het schrijven hiervan - anders dan misschien voor anderen- is niks verwerkt, hooguit even buiten jezelf geplaatst. Het is geschreven om te laten zien hoe ingewikkeld erg kindermishandeling is, wat nooit meer mag voorkomen in ons land ( is een utopie, maar het is helemaal te bizar voor woorden dat het juist vanuit organisaties kwam die zelf kindermishandeling moesten bestrijden en onderzoeken!
Dank je voor je reactie en hopelijk wordt het veel gelezen.
Met hartelijke groet
Fepijn ( en zo meer  Zwaaien)
Terug naar boven Go down
Fepijn
VIP

Man

#5BerichtOnderwerp: Re: Autobiografisch ervaringsverhaal    ma 24 jul 2017, 16:09

Dag @Joost, bedankt voor je reactie,  voor het gaan lezen van mijn verhaal, zoals ik al aangaf is het een zwaar onderwerp en niet zo fijn te lezen... uitgevers zijn hier bang voor, omdat ze alleen aan verkoopcijfers denken...
Inmiddels ben ik met het vervolg bezig, (18-45 jaar) dus er komt nog meer: om te laten zien hoe ingewikkeld het is gebleven, gek genoeg klopt het wat je zegt, dat je elke dag nog middenin alles zit. Steun helpt me wel enorm, er zijn perioden die zo zwaar zijn, maar steeds maar weer doorgaan...
Bedankt! Hartelijke groet van Fepijn Remi (ach wie ik allemaal eigenlijk meer ben)
Terug naar boven Go down
Joost
Team

Man
Registratiedatum : 12-06-17
Reputatie : 250
Aantal berichten : 114
Punten : 940

#6BerichtOnderwerp: Re: Autobiografisch ervaringsverhaal    ma 24 jul 2017, 22:55

Hoi @Fepijn, Remi en zo meer .....
Je boek heb ik inmiddels ademloos uitgelezen, alle 119 pagina's ..... en ik ben enorm onder de indruk van wat jij allemaal hebt meegemaakt, en ook hoe je dat alles hebt weten te overleven. Veel succes met deel twee. Je schrijft het voor jezelf, maar je vindt o.a. hier op NL Heelt vast een geinteresseerd publiek. Hartelijk dank dat ik een kijkje mocht nemen in jouw leven tot 18 jaar. In de manier waarop jij onbewust een structuur hebt gemaakt om erdoor heen te komen. Een onbewuste overlevingsstrategie. Jij, het "probleem van de maatschappelijk werkster" hebt het toch maar overleefd. Met hulp van kleine dingen, zoals je dierbare Bimbam. Nu kijken hoe je jezelf weer op de rails krijgt, stukje bij beetje. Hou vol hoor Remi !
Terug naar boven Go down

Autobiografisch ervaringsverhaal
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: OPENBARE FORA :: Gedichten/Verhalen-
Reageren