Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren  
| >> Per 1 Oktober is de Dinsdagavond chat verplaatst naar Woensdagavond zelfde tijd ! << |
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Algemene Voorwaarden
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Je nergens bij horen voelen en trauma
Beste muziek aller tijden (2)
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
ReagerenDeel | .

Controle bestaat niet

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1888
Aantal berichten : 2095
Punten : 12307

#1BerichtOnderwerp: Controle bestaat niet   wo 26 jul 2017, 18:20

Lieve Jij,

besef dat controle niet bestaat: je kunt het leven niet onder controle hebben.
Bepaalde dingen kun je zo goed mogelijk in handen proberen te houden, nare dingen gebeuren toch. Als je jezelf allerlei dingen verbiedt en regels oplegt, kun je niet je echte-zelf zijn.

Je mag echt milder zijn voor jezelf: leg de lat niet zo extreem hoog en keur jezelf niet direct af als je iets niet goed doet of als een ander daar iets van vindt: je kán niet perfect zijn.
Stop met de dingen die je doet om "dingen" niet te voelen, uit te stellen of te onderdrukken: stop met jezelf verdoven. Dat gaat niet van de een op de andere dag: het kost héél veel energie, tijd en ook ik moet af en toe een stap terug doen. Wel leer ik langzaam meer wat mijn triggers zijn en wat maakt dat ik me zo voel.

Herstel hoeft niet perfect te zijn en het betekent niet dat alles in één keer helemaal goed moet gaan. Je mag óók nog je mindere dagen hebben. "You don't have to be ashamed..."
Daag jezelf uit om bepaalde dingen te gaan doen, om er doorheen te komen zodat je gevoelens terug krijgt. Hou ze dan niet gelijk weer tegen: ga niet terug naar oude manieren om ze te onderdrukken. Als je direct weer al je mechanisme opzoekt om het weg te stoppen, leer je het niet. Daarbij krijg je ook de positieve emoties er niet voor terug.
Zet door, hou vol en geef jezelf de ruimte. "Ga er doorheen, je kán er niet omheen..."

Negatieve emoties onderdrukte ik zodat ik "gelukkiger" zal zijn, dacht ik.
Door 'niet-eten' stopte ik ze jaren weg en wilde ik niet voelen.
Als ik zou gaan voelen, zou ik in een hoekje gaan zitten en er niet meer vandaan komen: ik wilde sterk zijn. Je kúnt gevoelens niet selectief onderdrukken.
De nare dingen kun je niet wegstoppen om vervolgens alleen maar leuke dingen te voelen: je moet óók heel hard kunnen huilen om heel hard te kunnen lachen.

Diverse situaties maken dat het de laatste dagen minder gaat.
Ik weet nu hoe belangrijk het is te erkennen wat je gevoelens zijn en niet voor ze weg te vluchten: al weet ik óók dat ik dit nog erg moeilijk vindt. Wanneer ik niet precies weet wat ik voel, ga ik schrijven. Dan zijn er gevoelens van schuld, schaamte en wordt ik soms boos en gefrustreerd omdat ik ontdek waar het over gaat. Toch geeft schrijven ook een soort 'opluchting'.

Naast herstarten van EMDR, lees ik sinds kort verhalen van anderen mensen die in dezelfde situaties hebben gezeten en hetzelfde meemaken. Dit vind ik heftig en confronterend maar het helpt mij om erkenning te geven aan m'n eigen gevoel en dat langzaam beter te gaan begrijpen.

"Take care... you are worth it..." Liefs

Met toestemming van en dank aan een lieve lotgenoot  Dankjewel

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/
Tine
VIP

Vrouw
Registratiedatum : 09-07-17
Reputatie : 84
Aantal berichten : 31
Punten : 404

#2BerichtOnderwerp: Re: Controle bestaat niet   wo 26 jul 2017, 19:14

Lieve jij,
Dank je wel voor je hartverwarmende woorden, echt een hart onder de riem! We weten het misschien wel, maar vergeten zo snel...
En vooral, we zijn niet alleen. We herkennen veel in elkaars woorden, geschiedenis en zoektocht, hoe verschillend we allemaal ook zijn.
Dus dank je wel lieve jij, je bent goed bezig ook al weet je soms niet hoe, je houdt vertrouwen al is het nog zo klein, je zoekt steun ,geeft woorden aan je verdriet en... je mag er steeds meer zijn!
Je hebt me geraakt diep van binnen.
Dank je wel lieve jij!
Of is het lieve mij...
Terug naar boven Go down

Controle bestaat niet
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: OPENBARE FORA :: Blogs en Vlogs-
Reageren