Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren  
| >> Hoe plaats je een bericht en/of foto ? Klik HIER voor een uitleg ! << |
Logo
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Ons Netwerk
Nederland HeeltNH op Blogger NH op Facebook NH op Google+ NH op LinkedIn NH op Twitter NH op Wordpress NH op YouTube
Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Beste muziek aller tijden (2)
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye
Oproep: Open brief aan dhr. Versteeg, mevr. Wouters, dhr. Asscher
Je nergens bij horen voelen en trauma door Onthecht
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
Bezoekers

Bezoekers
ReagerenDeel | .

Delen is helen - Lana B

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
lana B
VIP

Vrouw
Registratiedatum : 20-09-16
Reputatie : 67
Aantal berichten : 29
Punten : 538

#1BerichtOnderwerp: Delen is helen - Lana B   zo 03 sep 2017, 14:56

Ik vertel een deel van mijn ervaringen en spreek over hoe belangrijk lotgenoten zijn en hoe belangrijk het is om erover te kunnen spreken met elkaar en hoe blij ik ben dat Nederland Heelt er voor ons is.

#handreiking #ikkijknietweg #hierbenjewelkom #seksueelmisbruik-mishandeling

Terug naar boven Go down
http://www.uqd-edu.eu/I-AM-LanaB.html
Joost
Team

Man
Registratiedatum : 12-06-17
Reputatie : 152
Aantal berichten : 70
Punten : 570

#2BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   zo 03 sep 2017, 17:07

Hoi waardevolle @lana B,

Wat een prachtige en kwetsbare vlog heb je gemaakt. Ik ben zo onder de indruk van wat je vertelde. En ook van hoe jij je hier bij Nederland Heelt thuis voelt, omdat je er mag zijn en hier begrepen wordt.

Ja natuurlijk, je mag er zijn. Zoals je bent. Met alles wat je hebt meegemaakt, met je verdriet en angsten en psychoses. Je mag er zijn, net als dat kleine meisje in je. Wat heb je haar prachtig geschilderd, met de uil van wijsheid en je helpende hondje, zo creatief als jij dat op doek hebt gezet. Kun je dat schilderij dat je liet zien ook hier ergens los neerzetten op NH ?

Je mag er ook zijn in het heden, en in de toekomst. Ergens in je vlog noemde je dat ook. Stop je verleden niet weg maar draag het dapper met je mee omdat het onderdeel van jou is. Delen is helen. Jazeker. En jij doet dat met zoveel enthousiasme. Je hoort er helemaal bij. En ik ben als zomaar een ander lid van NH blij dat jij erbij wilt horen.  Ik kan leren van jouw aanstekelijke manier van vertellen, van hoe jij bent omgegaan met wat jou overkwam. Zonder dat jij daar enige schuld aan had.
Blijf maar heel lang bij ons.

Hartelijke groet,
Joost
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1754
Aantal berichten : 2010
Punten : 11727

#3BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   zo 03 sep 2017, 17:08

Wat heb je dat mooi verwoordt @lana B  Bravo
Een uitstekende bijdrage aan onze challenge en een prachtige Promo voor ons platform..
Dank je wel  Bloemetje Dankjewel

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/
lana B
VIP

Vrouw

#4BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   zo 03 sep 2017, 18:51

Joost schreef:
Hoi waardevolle @lana B,

Wat een prachtige en kwetsbare vlog heb je gemaakt. Ik ben zo onder de indruk van wat je vertelde. En ook van hoe jij je hier bij Nederland Heelt thuis voelt, omdat je er mag zijn en hier begrepen wordt.

Ja natuurlijk, je mag er zijn. Zoals je bent. Met alles wat je hebt meegemaakt, met je verdriet en angsten en psychoses. Je mag er zijn, net als dat kleine meisje in je. Wat heb je haar prachtig geschilderd, met de uil van wijsheid en je helpende hondje, zo creatief als jij dat op doek hebt gezet. Kun je dat schilderij dat je liet zien ook hier ergens los neerzetten op NH ?

Je mag er ook zijn in het heden, en in de toekomst. Ergens in je vlog noemde je dat ook. Stop je verleden niet weg maar draag het dapper met je mee omdat het onderdeel van jou is. Delen is helen. Jazeker. En jij doet dat met zoveel enthousiasme. Je hoort er helemaal bij. En ik ben als zomaar een ander lid van NH blij dat jij erbij wilt horen.  Ik kan leren van jouw aanstekelijke manier van vertellen, van hoe jij bent omgegaan met wat jou overkwam. Zonder dat jij daar enige schuld aan had.
Blijf maar heel lang bij ons.

Hartelijke groet,
Joost

Bedankt Joost,

Wat kun je mooi feedback geven en ja mijn schilderij wilde ik hier ook plaatsen maar mislukte elke keer. Ik zal even vragen of ze me erbij willen helpen.

Wat lief wat je allemaal zegt....soms voel ik me er minder sterk mee hoor, maar meestal probeer ik weer in mijn eigen rkacht te komen, en soms voelt het niet zo maar als ik dan weer even hier wat schrijf en/of lees dan voel ik me zo thuis, en hoef ik er niet meer zo tegen te vechten of weg te drukken. heb al zolang gevochten het weg te drukken en dan leer je erover praten....vinden mensen het in mijn omgeving moeilijk het er te laten zijn, en bij nederland heelt mag het er allemaal zijn...gewoon hoe je bent...zoals je bent en/of voelt.
ik hoef me niet anders voor te doen, dit is zo nieuw voor mij.
Dank je wel en ook fijn dat jij er bent Joost.
ik hoop dat het gaat lukken met mijn schilderij

warme groet lana Respect
Terug naar boven Go down
lana B
VIP

Vrouw

#5BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   zo 03 sep 2017, 18:54

Admin schreef:
Wat heb je dat mooi verwoordt @lana B  Bravo
Een uitstekende bijdrage aan onze challenge en een prachtige Promo voor ons platform..
Dank je wel  Bloemetje Dankjewel

Bedankt Admin,
Ik kwam net mijn bed uit....en had zo veel inspiratie en ik dacht doe het meteen.....ik dacht de eerste keer zal wel niet goed zijn, maar was verbaast, ze vonden het meteen goed.
Stond perplex.....meestal is wat ik doe niet goed...zo bijzonder allemaal bij Nederland heelt....nieuwe levenslessen maak ik mee, nieuwe dingen en goede dingen...zoals Nederland heelt ook zegt: delen is helen.

warme groet Lana

enne echt bedankt dat je tijd neemt om en het filmpje Big hug te kijken en me te antwoorden...super lief
Terug naar boven Go down
Esmeraldam
Team

Vrouw
Registratiedatum : 18-03-17
Reputatie : 123
Aantal berichten : 50
Punten : 525

#6BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   wo 06 sep 2017, 16:18

Dankjewel lana
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1754
Aantal berichten : 2010
Punten : 11727

#7BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   wo 06 sep 2017, 17:09

Het schilderij staat nu in je bericht erbij @lana B  Duim omhoog

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/
Tine
VIP

Vrouw
Registratiedatum : 09-07-17
Reputatie : 79
Punten : 313

#8BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   do 07 sep 2017, 01:07

Wat een mooi schilderij van jou, ik kan me goed voorstellen dat dat een hele helende manier is om te werken aan je herstel. 
Ben jij ook veel actief in de facebook groep Lana? Omdat het lijkt of je al langer ervaring hebt met NL heelt. 
Zoals jij je leven beschrijft, heb je een langdurige geschiedenis van misbruik. Lukt het je om voorzichtig er bovenop te komen, steeds meer grip te krijgen op wie je zelf bent?
Uit je schilderij blijkt voor mij dat je daarmee heel duidelijk bezig bent. Ik ben ook benieuwd hoe dit zich vertaalt in alldaagse situaties, omgang met anderen, plotselinge triggers, familie, etc. 
Hoe ben jij daar mee bezig? Snap best dat ik veel vraag, dus zie maar of je wilt antwoorden...
Terug naar boven Go down
lana B
VIP

Vrouw

#9BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   do 07 sep 2017, 08:53

Admin schreef:
Het schilderij staat nu in je bericht erbij @lana B  Duim omhoog

Dank je wel @tony lief dat je me hiermee helpt Liefs
Terug naar boven Go down
lana B
VIP

Vrouw

#10BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   do 07 sep 2017, 09:06

Tine schreef:
Wat een mooi schilderij van jou, ik kan me goed voorstellen dat dat een hele helende manier is om te werken aan je herstel. 
Ben jij ook veel actief in de facebook groep Lana? Omdat het lijkt of je al langer ervaring hebt met NL heelt. 
Zoals jij je leven beschrijft, heb je een langdurige geschiedenis van misbruik. Lukt het je om voorzichtig er bovenop te komen, steeds meer grip te krijgen op wie je zelf bent?
Uit je schilderij blijkt voor mij dat je daarmee heel duidelijk bezig bent. Ik ben ook benieuwd hoe dit zich vertaalt in alldaagse situaties, omgang met anderen, plotselinge triggers, familie, etc. 
Hoe ben jij daar mee bezig? Snap best dat ik veel vraag, dus zie maar of je wilt antwoorden...

Beste Tine

Ja op fb ben ik rolf runolf bergman(ook ben ik mede oprichter van samen één te Gorinchem op fb)
Ik heb tot 30 ste misbruik situatie gezeten en ben toen via politie naar Blijf huis gegaan, hierna kamer begeleiding en 2,5 jaar opnamen ivm mijn jeugd trauma;'s te verwerken. De latere trauma's heb ik nog niet helemaal verwerkt dit ga ik in de toekomst doen.
Ik heb meegewerkt aan programma van Vara NPO 1 die wordt 26 september uitgezonden om 18;15 ned. 1.
Hierdoor zijn er weer veel dingen omhoog gekomen waar ik nu mee aan de slag ga.

Mijn familie heeft me altijd apart gevonden en konden moeilijk met mij omgaan.
Sommige zussen(ik heb er 7 en 3 broers) kunnen het wel maar dat zijn er 3 in totaal, ook al vinden ze het moeilijk, omdat ze zelf ook door onze opvoeding en zieke moeder trauma's hebben.

Ik heb in 2013 mijn boek uitgegeven die kun je gratis lezen: http://www.uqd-edu.eu/messages-LanaB-Boek.html
Toen kwamen veel mensen kleding brengen omdat ik in krantenartikel zei dat ik mensen wilde helpen.
Ik ben naar de woningbouw gegaan ivm ruimte die hebben we nu , kleine ruimte en we geven gratis kleding en speelgoed weg maar ook trainingen; op eigen kracht vooruit en schilderen op gevoel en talking circle's voor mensen met misbruik verleden(door stichting project speak now getraind) ook ben ik ambassadeur bij samen sterk zonder stigma, en zet me in om vooroordelen te doorbreken.
Ik doe dus heel veel.
Ja en nederland heelt is eigenlijk de eerste forum waar ik steeds naar toe getrokken wordt in gevoel en me helpt.

Ik heb de laatste tijd erg veel last van triggers en de meeste van familie zeggen het is verleden en laat het daar, maar ik heb niet de keuze het komt omhoog.....
ik heb PTST, D.I.S., angst stoornis en meerdere persoonlijkheids stoornis.
Ik ben vanaf 2012 getrouwd met lieve man en samen hebben we een zoontje van 11 jaar.
Dagelijks, schilder ik, wandel ik met mijn hond, zwem graag en schrijf ook korte blogs....zo geef ik alles een plekje, of leer ik het een plekje geven.
mij helpt het erover te praten en zoals Ned. heelt zegt delen is helen. Dat ervaar ik ook zo.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust ik praat heel open over mijn dingen , ik heb te lang mijn mond moeten houden en denk juist dat als ik vertel hoe het voor mij is, weer een ander er erkenning en herkenning in vind. Hiermee accepteer ik zelf ook mijn eigen blijvende kwetsbaarheid.

Mijn boek is trouwens wel ook in winkel te koop maar na 1 jaar had ik mijn geld al terug dus toen heb ik besloten zelf te delen omdat ik een stem wil zijn en blijven zijn, deze wens had ik al toen ik 12 jaar was.

warme groetjes Lana B

ps op fb gebruik ik mijn mans naam omdat ik in 2013 terug gevonden Zwaaien  was door sekte waar ik uit was gevlucht.

https://www.deeljeverhaal.nl/lana-b/
Terug naar boven Go down
Tine
VIP

Vrouw
Registratiedatum : 09-07-17
Reputatie : 79
Punten : 313

#11BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   ma 11 sep 2017, 21:37

Dank je wel voor je zeer uitgebreide reactie!
Ik zal 26 september proberen te onthouden... Gek toch dat je dan door het weer naar boven te halen er weer last van krijgt. Je zou bijna denken dat het dan maar beter is om het er niet over te hebben, als je snapt wat ik bedoel.
Frustrerend dat zoveel ervaringen tot in het oneindige blijven doorwerken. Ik ondervind erg veel last van heel veel dingen juist in de interactie met mensen, zelfvertrouwen, twijfel, angst, jezelf klein houden, niet voor jezelf opkomen, teveel prikkels, enz.
Mooi dat jij zoveel energie hebt weten te steken in het helpen van anderen, daar geef je uiteindelijk ook veel mee aan jezelf.  Maar nu is het dus toch weer meer tijd voor Lana B?  Hoop dat je een goede therapeut hierbij vindt.
Je boek ga ik vast nog wel lezen, maar voorlopig zit ik even veel te vol met mijn eigen dingen.
We schrijven vast wel weer!
Terug naar boven Go down
lana B
VIP

Vrouw

#12BerichtOnderwerp: Re: Delen is helen - Lana B   ma 11 sep 2017, 22:48

Tine schreef:
Dank je wel voor je zeer uitgebreide reactie!
Ik zal 26 september proberen te onthouden... Gek toch dat je dan door het weer naar boven te halen er weer last van krijgt. Je zou bijna denken dat het dan maar beter is om het er niet over te hebben, als je snapt wat ik bedoel.
Frustrerend dat zoveel ervaringen tot in het oneindige blijven doorwerken. Ik ondervind erg veel last van heel veel dingen juist in de interactie met mensen, zelfvertrouwen, twijfel, angst, jezelf klein houden, niet voor jezelf opkomen, teveel prikkels, enz.
Mooi dat jij zoveel energie hebt weten te steken in het helpen van anderen, daar geef je uiteindelijk ook veel mee aan jezelf.  Maar nu is het dus toch weer meer tijd voor Lana B?  Hoop dat je een goede therapeut hierbij vindt.
Je boek ga ik vast nog wel lezen, maar voorlopig zit ik even veel te vol met mijn eigen dingen.
We schrijven vast wel weer!

Beste Tine

Ik ben bang dat ik niet duidelijk ben geweest.
ik heb verschillende trauma's verwerkt daar heb ik niet echt last meer van, maar i.v.m. niet alles te gelijk kon en ik tussen pauze heb ingelast heb ik nog niet alles verwerkt.
Ik heb het weggestopt en het is weggestopt gebleven zo'n 8 jaar, nu i.v.m. triggers en denk ook dat ik sterk genoeg ben dat andere deel te verwerken komt het omhoog.
Ik val niet terug in oude verwerkte dingen maar in nieuwe onverwerkte dingen, dus denk dat het nu de tijd is om hier even tijd voor te maken en nemen.
Mijn sekte verleden was destijds nog te vers ik kon het niet aan het toen te verwerken nu denk ik wel.
Ik heb goede therapeuten maar ze werken nu symptoom bestrijdend ivm er meer nodig is om het te verwerken ze vinden het onverantwoord het zo maar even te gaan verwerken.
ik bedoel zonder intensieve hulp en therapie met 1 of 2 keer in de week kom ik er niet doorheen en hun weten dat ook(de ggz)
Ik wist 18 jaar terug al dat er ooit een dag zou komen dat ik dit kon gaan doen om verder te gaan.
Het helpen van anderen geeft me inspiratie ook voor mijzelf om door te gaan #samen sterk en delen is helen, hier ben ik van overtuigd.

Ik snap dat je eerst jezelf wilt helpen voordat je dingen van een ander kan toelaten.
Denk nu is zoals je zegt tijd voor mijzelf en die neem ik ook , maak ik ook tijd voor lana.

heel veel liefs en sterkte met alles waar je mee bezig bent

liefs Lana Liefs
Terug naar boven Go down

Delen is helen - Lana B
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: OPENBARE FORA :: Challenges-
Reageren