Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bordeaux
Bordeaux

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Vip31110

Registratiedatum : 21-09-17
Reputatie : 78
Aantal berichten : 35
Punten : 2649

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Bordeaux di 10 okt 2017, 21:33

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  293010

Neverland

Ik kijk naar die man met kriebelbaard, bruine ogen die fonkelen. Van die onpeilbare ogen waardoor je direct op de bodem van een put zakt en hard ook, heel hard. Borstelige wenkbrauwen, ze kijken altijd donker. Papa houdt mijn handje stevig vast, altijd wil ik me losrukken en dan denk ik aan wegvliegen naar de oneindigheid. Ik begin dan steeds harder te rennen en met het puntje van mijn teen zet ik met een immense kracht af die nagenoeg niet past bij mijn kleine lijfje. Mensen op straat zullen zeggen: “wat kan dit meisje hoog springen zeg, ongelooflijk, het lijkt wel of ze vliegt!.” Totdat het harder gaat waaien, hard genoeg zodat ik net als Peter Pan naar Neverland waai. Met horten en stoten surf ik met een witte fluffy wolk mee, het wolkje glimlacht gemoedelijk, zijn mama is vlakbij. Zijn broertje geeft me brutaal een zetje en ik rolschaats over de ronding van de zon. Zo sjees ik het niemandsland tegemoet, iets wat ik altijd doe. Het land van zoete ananassen aan de bomen, fleurige regenbogen, rond rennende kinderen en grote suikerspinnen waar je op kunt trampoline springen.  Op elke hoek van de straat is een mama winkel met zoveel mama’s  waardoor je bijna niet kunt kiezen, net zoals met Barbies. Een zachte mama met een beetje ruwe zeephanden. Ze raken me zo zachtjes aan dat alles warm word en ik tussen de plooien van haar rok wil schuilen. Dan wil ik alleen nog maar onderduiken. Een echte mama met roze blosjes op haar wangen en kraakheldere lachjes. Grote prentenboeken staan in haar oude kast die bijna buigt onder het gewicht van al dat moois. Zo’n mama mag mijn handje wel pakken. Dan sta ik dicht tegen haar aan en vertel haar verhaaltjes over bramen plukken, schuilen in de regen achter het schuurtje en schommelen tot het donker word.


Mijn papa houdt mijn handje stevig vast. Hij perst zijn lippen op mijn mond. Zijn zware handen duwen, maar ik voel het niet meer zo zeer. De geur van shag op zijn vingers. De deur waait stevig dicht met een harde schelle klap en het licht van Neverland dooft langzaam uit. Papa overvalt mijn lijf, als een dief in de nacht. Mijn denken trek ik met zacht geweld bij hem weg, dat kan niemand stelen, niemand.

Admin
Admin

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Re: Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Admin di 10 okt 2017, 22:01

Wat een mooie fantasie @Bordeaux maar wel één met een heel triest einde..  troosten
Mag dit verhaal gedeeld worden op sociale media, omdat hij in een openbaar forum staat?

Liefs en een dikke digitale knuf
Hartekus
Tonny


Laatst aangepast door Admin op di 10 okt 2017, 23:38; in totaal 1 keer bewerkt

Bordeaux
Bordeaux

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Vip31110

Registratiedatum : 21-09-17
Reputatie : 78
Aantal berichten : 35
Punten : 2649

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Re: Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Bordeaux di 10 okt 2017, 22:07

Hej @TonnyKamper, dank je wel voor je lieve reactie (ook voor de aai over mijn bol!). Je mag het delen.

Liefs terug en een dikke internet knuffel terug:)
Bloemetje
PS. Heb jij dat mooie plaatje erbij gedaan?!?!

Admin
Admin

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Re: Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Admin di 10 okt 2017, 22:15

Boo schreef:Hej @TonnyKamper, dank je wel voor je lieve reactie (ook voor de aai over mijn bol!). Je mag het delen.

Liefs terug en een dikke internet knuffel terug:)
Bloemetje
PS. Heb jij dat mooie plaatje erbij gedaan?!?!


Ja, ik heb er even een toepasselijk plaatje bij gezocht, ik hoop niet dat je dat erg vindt?
Kom maar


Laatst aangepast door Admin op di 10 okt 2017, 23:40; in totaal 1 keer bewerkt

Bordeaux
Bordeaux

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Vip31110

Registratiedatum : 21-09-17
Reputatie : 78
Aantal berichten : 35
Punten : 2649

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Re: Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Bordeaux di 10 okt 2017, 22:44

Admin schreef:
Boo schreef:Hej @TonnyKamper, dank je wel voor je lieve reactie (ook voor de aai over mijn bol!). Je mag het delen.

Liefs terug en een dikke internet knuffel terug:)
Bloemetje
PS. Heb jij dat mooie plaatje erbij gedaan?!?!

Ja, ik heb er even een toepasselijk plaatje bij gezocht, ik hoop niet dat je dat erg vindt?
Kom maar

Nee helemaal niet erg (wilde wel verifieren of jij of ikzelf dat had gedaan haha), hij past er super super goed bij!<3 Liefs

Admin
Admin

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21733

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Re: Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Admin di 10 okt 2017, 22:55

Oké @Bordeaux ik stuur je wel even een PB-tje  Glimlach

Anonymous
Gast
Gast

Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren  Empty Re: Verhaal, fantasie inzetten, einde kan triggeren

Bericht van Gast wo 11 okt 2017, 01:03

Hoi @Bordeaux

Wat een ontroerend verhaal. Nu snap ik iets beter wat je bedoelt met je schrijfcursus. Echt talent heb je zelf !!! Ik zie voor me hoe je dat enthousiast over kunt brengen op anderen. Wat mooi. 

De achtergrond van de inhoud van je verhaal is allerminst een sprookje. Een overlevingsmechaniek. Vreselijk dat jij dit nodig had om te overleven. Goed dat je het kon. Hoe jij je fantasie kon aanwenden om dat andere vreselijke niet bewust mee te hoeven maken. Respect voor jou dat je dit stukje van jezelf deelt. 

Een van mijn motto's is : Wie schrijft, die blijft.  
Wie in staat is om fantasie en schrijven te gebruiken om al die tragiek te doorstaan, die blijft zeker. Je talenten en je innerlijke kracht kunnen je op de been houden. Ook nu nog en in het leven dat nog voor jou ligt. Maak goed gebruik van je talenten. En fantastisch dat jij anderen stimuleert datzelfde te doen in de cursus die je geeft. Dat geeft zin aan de gebeurtenissen, hoe afschuwelijk die ook waren en nog steeds voor jou zijn als je ze herbeleeft. 

Dank je wel dat ik dit stuk van jouw verhaal mocht lezen. En ja .... wat een passend plaatje erbij ....

We mailen weer ......
Joost
  • Reageren

Het is nu di 19 maa 2024, 10:45