Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Oproep in de Telegraaf brief 2

Margriet
Margriet

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Vip31110

Registratiedatum : 06-08-13
Reputatie : 31
Aantal berichten : 9
Punten : 4021

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Empty Oproep in de Telegraaf brief 2

Bericht van Margriet za 02 mei 2015, 17:37

Dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn weet DE TELEGRAAF vandaag op 1 mei 2015 nog eens te bewijzen. Dit Dagblad dat in de laatste jaren van '40-'45 heulde met de vijand en consequent weigert aandacht te besteden aan de zwarte bladzijden mbt de oorlogskinderen is uiteraard op zoek gegaan naar een mooi verhaal over een bevrijdingskind! Ze hebben hem gevonden Henk, de man die zich thuis voelt bij de familie van zijn biologische Canadese vader.

Hoe "Zorgvuldig" De Telegraaf dit verhaal brengt is te lezen in de rode koptekst boven het verhaal van Henk. Henk is een wonderlijk "Bevrijdingskind" Op 5 mei viert Nederland 70 jaar bevrijding, echter Henk is al 88 jaar! Het grootste deel van de bevrijdingskinderen is rond de 70 jaar gezien de bevrijding van de zuidelijke Nederlanden begon in het najaar van 1944.
Uiteraard begrijp zelfs een kind dat dit een fout is, want Henk blijkt 68 jaar te zijn en als dit wel klopt geboren in 1947, twee jaar na de bevrijding van Nederland, maar hoe zorgvuldig ben je als journalist als je het verhaal van Henk met een dergelijke blunder begint!


Uiteraard heb ik bovenstaand bericht ook op de FB site van bovengenoemd dagblad geplaatst. De Telegraaf liet onlangs weten dat de Overheid een "Zwarte lijst" hanteert van journalisten waar vooral het Ministerie van defensie niet van gecharmeerd is en die niet welkom zijn.
Toch een beetje hypocriet om als "Onafhankelijk"dagblad daarover te jammeren als je zelf als redactie ingezonden brieven weigert die deze hoofdredacteur en zijn staf onwelgevallig zijn mbt kindermisbruik en kindermishandeling waarin "Man en paard" worden genoemd!
Zeker als ook de namen genoemd worden van personen waarmee de Hoofdredacteur goede betrekkingen onderhoud!

BRON:Auteur
George Berben
http://www.georgeberben.nl/

TonnyKamper
TonnyKamper

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Empty Re: Oproep in de Telegraaf brief 2

Bericht van TonnyKamper za 02 mei 2015, 23:35

Fijn dat U deze berichten heeft doorgestuurd, nogmaals dank voor uw bijdrage  Dank U/Groetjes

Trijntje
Trijntje

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Empty Re: Oproep in de Telegraaf brief 2

Bericht van Trijntje zo 03 mei 2015, 00:49

Ik heb zelf geen telegraaf, ben wel op zoek geweest naar de originele oproep en het artikel, zonder resultaat.

Wel kan ik me de woede en de frustratie van George goed voorstellen. Alleen al de aanduiding van "toevallig geboren" Geen enkel kind is toevallig geboren.
Het verhaal van George en dat van mij heeft een aantal overeenkomsten zoals dat hij op 6 jarige leeftijd het gezin moest verlaten waar hij liefdevol was opgenomen omdat zijn biologische moeder ineens haar kind terug wilde met dezelfde desastreuze gevolgen.
Er zijn verschillen: voor mij is 5 mei een feestdag, het is mijn geboortedag, voor George is het duidelijk geen feestdag. Hij is een leven lang op zoek geweest naar de identiteit van zijn biologisch vader en heeft daar alleen maar tegenwerking bij ondervonden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dan een "succesverhaal" heel veel wonden opentrekt.

George, veel sterkte.

Trijntje

Trijntje
Trijntje

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Empty Re: Oproep in de Telegraaf brief 2

Bericht van Trijntje di 05 mei 2015, 10:01

Freedom's just another word for nothing else to lose.

Eerder vertelde ik dat ik altijd wakker word met een liedje in mijn hoofd, soms zijn het alleen maar zinnen en dit is zo'n zin die sinds gisteren door mijn hoofd speelt. Janis Joplin. Natuurlijk heb ik het nummer gedraaid in de hoop die zin kwijt te raken. Het is niet gelukt.

Wat betekent vrijheid als je niets te verliezen hebt? Het is om depressief van te worden, zeker als mijn reaktie daarop weer een ander lied is: Zou het erg zijn lieve opa... van Wilma. 
Vrijheid; het is zo betrekkelijk, toch viert half Nederland dat vandaag.
De andere helft vraagt zich af: wat betekent vrijheid?

Ik heb daar geen antwoord op. 

Maar het is een feestdag met festivals en kindervrijmarkten, vrolijke mensen en de vlag in top.
En een feestje is nooit weg, wat de betekenis er dan ook van mag zijn of er aan gegeven wordt..
Iedereen een hele fijne dag toegewenst.

Trijntje

Admin
Admin

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

Oproep in de Telegraaf  brief 2 Empty Re: Oproep in de Telegraaf brief 2

Bericht van Admin di 05 mei 2015, 10:36

Dank je wel Trijntje,

Ook wij wensen iedereen een fijne dag toe Duim omhoog

  • Reageren

Het is nu do 28 maa 2024, 10:25