Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn

Admin
Admin

Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3492
Aantal berichten : 4324
Punten : 21768

Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn Empty Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn

Bericht van Admin ma 02 nov 2015, 13:56

Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn.

Ik was september dit jaar  op een lotgenoten dag, om precies te zijn de dag van het misbruikte kind. Dit was voor mij een hele waardevolle lotgenoten dag, op het laatst kregen wij een workshop , een liefdes brief naar jezelf schrijven.
Ik keek rond, en ik zag dat er vele lotgenoten waren die er moeite mee hebben om lieve woorden voor zichzelf te hebben, en ze op te schrijven. Er waren lotgenoten bij, die zich ongemakkelijk voelden, en er waren lotgenoten bij die het gewoon echt mega moeilijk vonden om iets positiefs over zichzelf te bedenken.

Ik zelf was er ook 1 van die het moeilijk vond die liefdesbrief te schrijven, maar bij mij heeft dat met meerdere factoren te maken waarvan het seksueel misbruik er wel 1 is.
Ik vond het heel moeilijk om positieve woorden over mezelf te bedenken, en ze dan ook nog op te schrijven, Ik voelde me er ongemakkelijk bij, en vond het gewoon heel lastig om iets positiefs over mezelf te zeggen.

Gelukkig zei iemand je mag ook woorden gebruiken waarvan jij had gewild en wilt dat anderen dat tegen je zouden zeggen.
Al schrijvende, voelde het alsof ik die woorden tegen mezelf zei en werd het steeds makkelijker om die lieve woorden tegen mezelf te zeggen.

Ondanks de onzekerheid en hobbels waar ik over heen moest, heb ik toch een liefdesbrief aan mezelf geschreven. En het resultaat mag er wezen.
Na het een aantal keer te hebben gelezen, voelde het al een stuk makkelijker om lieve woorden voor mezelf te hebben.

Nu is deze brief mijn hulpmiddel geworden om wat positiever en liefdevoller naar mezelf te kijken. 'T is een proces met vallen en opstaan, maar langzaam leer ik ook af en toe trots op mezelf te zijn.

Hieronder de liefdesbrief aan mezelf:

Lieve Lara ❤️
Allereerst wil ik je zeggen dat ik trots op je ben, en respect voor jou heb.
Respect voor het feit dat je hebt doorgezet en blijft doorzetten.
Je bent een mooi,waardevol, lief, bijzonder mens.…
Je bent gevoelig maar toch krachtig.
En ik accepteer jou grenzen en emoties vanaf nu want dat verdien jij.
Jij mag er zijn, en je bent uniek.
Je bent een mooi persoon,
Vanaf nu zal ik je ook beschermen, beschermen tegen mensen die het niet goed met je voor hebben en tegen mensen die over jou grenzen heen gaan.
Als je het moeilijk hebt zal ik proberen liefdevol voor je te zijn. ❤️
Want jij verdient liefde en troost.
Jij mag er zijn met alles wat je met je meedraagt je emoties,grenzen en behoefdes etc..
Je hebt positieve eigenschappen, je bent mooi zoals je bent, ook je kwetsbaarheid mag er zijn.
En probeer ook naar je pluspunten te kijken die zijn: creativiteit, je bent een zorgzaam,stralend,Lief, krachtig, waardevol mens.
Ik vind je lief, en ik ben trots op je.
Ik laat je niet meer in de steek.
Dikke knuffel voor jou Knipoog

En tegen iedereen die moeite heeft met Zelf Liefde, wil ik zeggen schrijf zo'n mooie liefdesbrief aan jezelf en lees hem regelmatig door, want het kan een stapje naar meer zelfwaardering zijn. En ook jij bent die zelfwaardering waard ❤️

Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn Zeg-tegen-jezelf-wat-je-liefst-van-een-ander-wilt-horen

BRON: onthecht.wordpress.com



Lieve woorden naar jezelf, en hoe moeilijk dat soms kan zijn Onders10
   | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

  • Reageren

Het is nu vr 19 apr 2024, 07:43