Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

    Als ik een pen liet vallen kreeg ik gelijk klappen

    Admin
    Admin

    Als ik een pen liet vallen kreeg ik gelijk klappen Oprich10

    Registratiedatum : 20-07-13
    Reputatie : 3489
    Aantal berichten : 4323
    Punten : 21742

    Als ik een pen liet vallen kreeg ik gelijk klappen Empty Als ik een pen liet vallen kreeg ik gelijk klappen

    Bericht van Admin do 12 nov 2015, 20:20


    (Klik op de foto om de bronpagina en video-interviews te bekijken!)


    BROUWERSHAVEN - "Was je maar nooit geboren." Deze woorden kreeg de 51-jarige Brenda uit Brouwershaven meer dan eens te horen. Als kind werd ze door haar vader lichamelijk en door haar moeder geestelijk mishandeld.

    Agressief
    "Mijn vader was heel agressief. Als ik een pen of suikerpot liet vallen, kreeg ik meteen klappen. Mijn moeder dreigde vooral dat ze het wel aan mijn vader zou vertellen als ik iets verkeerds deed. En dan kon ik wel raden wat er ging gebeuren", vertelt Brenda over haar jeugd.

    Taskforce
    Ondanks de inspanningen van betrokken instanties blijkt het lastig om kindermishandeling terug te dringen. Jaarlijks worden er in Nederland naar schatting 119.000 kinderen mishandeld, dat zijn één à twee kinderen per schoolklas. De Ministeries van Veiligheid en Justitie en van Volksgezondheid, Welzijn en Sport hebben daarom de Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik in het leven geroepen.

    Week tegen Kindermishandeling
    Eén van de manieren om aandacht te vragen voor dit onderwerp is het organiseren van de Week tegen Kindermishandeling. Die week wordt volgende week voor de derde keer gehouden.

    Striemen
    Dit jaar is er extra aandacht voor melders. Iedereen die een vermoeden heeft van kindermishandeling wordt opgeroepen om in actie te komen. Helaas heeft Brenda niemand gehad die de cirkel van geweld kon doorbreken. "Ik hield het erg verborgen. Ik had soms striemen op mijn rug, daarom hield ik bij gym op school gewoon mijn shirtje aan bij het omkleden. En als mijn vader me een blauw oog had geslagen, hield ie me een paar dagen thuis. Toen ik op een dag toch aan de schooldirecteur vertelde dat het helemaal niet goed ging thuis, werd ik niet geloofd. Hij zei dat ik teveel fantasie had."

    Vergeven
    De mishandeling in haar jeugd heeft grote gevolgen gehad op het leven van Brenda. Zo ontwikkelde ze onder meer een eetstoornis en straatfobie. Door veel therapieën gaat het nu goed met Brenda. "Wat me ook erg heeft geholpen is het vergeven van mijn ouders. Daardoor ben ik een hoop boosheid kwijt geraakt. Dat vergeven heb ik niet voor hen gedaan, maar puur voor mezelf."

    Voor de lach van een kind
    Onlangs heeft Brenda zich aangemeld als Stoere Strijder bij de stichting 'Voor de Lach van een kind'. Deze Zeeuwse stichting zet zich in voor kinderen die te maken hebben met kindermishandeling, misbruik of verwaarlozing. Op zaterdag 21 november gaat de stichting letterlijk 'de vuile was' buiten hangen op het Havenplein in Zierikzee om zo aandacht te vragen voor kindermishandeling.

    BRON: omroepzeeland.nl


      Het is nu do 28 maa 2024, 15:51