Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Het Hart

Anonymous
Gast
Gast

Het Hart Empty Het Hart

Bericht van Gast za 05 maa 2016, 22:01

Het Hart

Het Hart Hart


Op een dag stond er op het dorpsplein een jongeman die beweerde dat hij het mooiste hart van de wereld had. De mensen om hem heen zagen zijn hart en beaamden het. Zijn hart was...volmaakt! Geen enkel schrammetje of wondje. Nog nooit hadden ze zo'n mooi hart gezien. De jongeman straalde.

Plotseling verscheen er een oude vrouw op het plein die alles rustig in zich opnam. Met één beweging haalde ze haar hart tevoorschijn en legde het in haar gerimpelde handen. Nu keek iedereen naar het hart van de oude vrouw. Het sloeg krachtig, het zat alleen vol littekens en plekken waar het was opgelapt. Waar stukken misten, waren er andere in gezet. Er zaten rafelige hoeken aan, omdat ze niet precies pasten. Op sommige plekken misten zelfs delen en waren gaten zichtbaar. De mensen keken vol verbazing naar de vrouw; hoe kon ze haar hart zo open en bloot laten zien? Het leek wel of ze er zelfs blij mee was! "Is mijn hart niet niet het allermooiste?" vroeg ze aan de jongeman.


Het Hart Hart-steen


De jongeman keek naar het hart van de oude vrouw en lachte toen hij zag in welke staat het verkeerde. "U maakt een grapje" zei hij. "Vergelijk uw hart eens met het mijne: dat van mij is ongeschonden en gaaf. Dat hart van u zit vol littekens, gaten en scheuren."

"Dat zie je heel goed" beaamde de oude vrouw vriendelijk. "Toch zou ik niet met jouw perfecte hart willen ruilen. Want elk litteken vertegenwoordigt iemand aan wie ik mijn liefde heb gegeven. Ik scheur een stukje uit mijn hart en geef het aan die persoon. En vaak geeft iemand mij dan een stukje van zijn hart terug om de lege plaats weer op te vullen. Die stukken zijn natuurlijk niet hetzelfde. Ik heb gerafelde plekken in mijn hart, dat ben ik met je eens. Het herinnert me eraan dat ik ook mijn liefde aan iemand heb gegeven die dat niet beantwoorde. Dat zijn de gaten die je ziet. Dat is het risico van de liefde. En al zijn de gaten pijnlijk, mijn hart blijft zo open. Het herinnert me eraan dat ik lief kan hebben. Zie je nu hoe échte schoonheid eruit ziet?"

De jongeman had ademloos staan luisteren, geraakt door het verhaal van de oude vrouw. Terwijl hij naar haar toe liep, deed hij een greep in zijn ongeschonden hart en scheurde er een stuk uit. Hij gaf het haar met trillende handen. De oude vrouw nam het aan en plaatste het in haar eigen hart. Toen nam zij een ander stuk uit haar eigen hart en legde het in de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet helemaal en er waren rafels zichtbaar.


Het Hart Kl98


De jongeman keek naar zijn hart. Het was niet langer volmaakt, maar wel een stukje mooier geworden omdat de liefde van de oude vrouw nu ook door zijn hart stroomde. Ze omhelsden elkaar en namen afscheid; om hun verhaal van het hart aan anderen door te geven.
 
Naar "Het helende verhaal" van Joke Goudswaard en Wibe Veenbaas
Admin
Admin

Het Hart Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Admin za 05 maa 2016, 23:32

Wat een prachtig verhaal en metafoor @Britt1973 Duim omhoog dank je wel voor het delen Dank U/Groetjes

Anonymous
Gast
Gast

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Gast za 05 maa 2016, 23:35

En bedankt voor de mooie illustraties erbij! Bloemetje
Trijntje
Trijntje

Het Hart Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Trijntje za 05 maa 2016, 23:39

Mooi verhaal, ik ken het in een iets andere vorm. Het heeft mij geholpen om te leren leven rond de gaatjes.

Dank je voor het plaatsen want ik heb het zelf niet meer terug kunnen vinden en het is het meerdere keren lezen meer dan waard.

Admin
Admin

Het Hart Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Admin za 05 maa 2016, 23:49

Britt1973 schreef:En bedankt voor de mooie illustraties erbij! Bloemetje

Graag gedaan hoor en ik heb hem ook gedeeld   Bloemetje

Anonymous
Gast
Gast

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Gast zo 06 maa 2016, 00:47

Trijntje, dat klopt precies! Ik kreeg het verhaal ook in een andere vorm verteld. Maar de strekking is hetzelfde.
Ik ben gaan Googlen en stuitte dus op deze versie. Ik heb 'm in m'n (geschonden) hart gesloten! Knipoog
Adriana
Adriana

Het Hart Onders10

Registratiedatum : 16-10-13
Reputatie : 97
Aantal berichten : 29
Punten : 4085

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Adriana zo 06 maa 2016, 01:49

Wat een pakkend verhaal @Britt1973 , mooi hoor Applaus

PopeyeKamper
PopeyeKamper

Het Hart Teamli10

Registratiedatum : 23-07-13
Reputatie : 270
Aantal berichten : 116
Punten : 4986

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van PopeyeKamper zo 06 maa 2016, 18:01

Mooie blog Britt1973 Duim omhoog

Anonymous
Gast
Gast

Het Hart Empty Re: Het Hart

Bericht van Gast di 08 maa 2016, 09:19

Meer kan ik niet zeggen:
Wat een prachtigi verhaal Britt! 
Bedankt ervoor!

Meer...
  • Reageren

Het is nu do 28 maa 2024, 11:35