#handreiking #ikkijknietweg #hierbenjewelkom #seksueelmisbruik-mishandeling

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!
Joost schreef:Hoi waardevolle @lana B,
Wat een prachtige en kwetsbare vlog heb je gemaakt. Ik ben zo onder de indruk van wat je vertelde. En ook van hoe jij je hier bij Nederland Heelt thuis voelt, omdat je er mag zijn en hier begrepen wordt.
Ja natuurlijk, je mag er zijn. Zoals je bent. Met alles wat je hebt meegemaakt, met je verdriet en angsten en psychoses. Je mag er zijn, net als dat kleine meisje in je. Wat heb je haar prachtig geschilderd, met de uil van wijsheid en je helpende hondje, zo creatief als jij dat op doek hebt gezet. Kun je dat schilderij dat je liet zien ook hier ergens los neerzetten op NH ?
Je mag er ook zijn in het heden, en in de toekomst. Ergens in je vlog noemde je dat ook. Stop je verleden niet weg maar draag het dapper met je mee omdat het onderdeel van jou is. Delen is helen. Jazeker. En jij doet dat met zoveel enthousiasme. Je hoort er helemaal bij. En ik ben als zomaar een ander lid van NH blij dat jij erbij wilt horen. Ik kan leren van jouw aanstekelijke manier van vertellen, van hoe jij bent omgegaan met wat jou overkwam. Zonder dat jij daar enige schuld aan had.
Blijf maar heel lang bij ons.
Hartelijke groet,
Joost
Admin schreef:Wat heb je dat mooi verwoordt @lana B![]()
Een uitstekende bijdrage aan onze challenge en een prachtige Promo voor ons platform..
Dank je wel![]()
Admin schreef:Het schilderij staat nu in je bericht erbij @lana B
Tine schreef:Wat een mooi schilderij van jou, ik kan me goed voorstellen dat dat een hele helende manier is om te werken aan je herstel.
Ben jij ook veel actief in de facebook groep Lana? Omdat het lijkt of je al langer ervaring hebt met NL heelt.
Zoals jij je leven beschrijft, heb je een langdurige geschiedenis van misbruik. Lukt het je om voorzichtig er bovenop te komen, steeds meer grip te krijgen op wie je zelf bent?
Uit je schilderij blijkt voor mij dat je daarmee heel duidelijk bezig bent. Ik ben ook benieuwd hoe dit zich vertaalt in alldaagse situaties, omgang met anderen, plotselinge triggers, familie, etc.
Hoe ben jij daar mee bezig? Snap best dat ik veel vraag, dus zie maar of je wilt antwoorden...
Tine schreef:Dank je wel voor je zeer uitgebreide reactie!
Ik zal 26 september proberen te onthouden... Gek toch dat je dan door het weer naar boven te halen er weer last van krijgt. Je zou bijna denken dat het dan maar beter is om het er niet over te hebben, als je snapt wat ik bedoel.
Frustrerend dat zoveel ervaringen tot in het oneindige blijven doorwerken. Ik ondervind erg veel last van heel veel dingen juist in de interactie met mensen, zelfvertrouwen, twijfel, angst, jezelf klein houden, niet voor jezelf opkomen, teveel prikkels, enz.
Mooi dat jij zoveel energie hebt weten te steken in het helpen van anderen, daar geef je uiteindelijk ook veel mee aan jezelf. Maar nu is het dus toch weer meer tijd voor Lana B? Hoop dat je een goede therapeut hierbij vindt.
Je boek ga ik vast nog wel lezen, maar voorlopig zit ik even veel te vol met mijn eigen dingen.
We schrijven vast wel weer!