Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

De inauguratie rede van Nelson Mandela

Trijntje
Trijntje

De inauguratie rede van Nelson Mandela Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Trijntje di 20 mei 2014, 09:31

Onze diepste angst is niet dat we ontoereikend zijn.
Onze diepste angst is dat we buitenmate krachtig zijn.

Het is ons licht, niet onze duisternis die ons het meest bang maakt.
We vragen onszelf af: ”Wie ben ik om briljant, schitterend, getalenteerd en legendarisch te zijn?”

Zowaar, wie ben je om dat niet te zijn?
Je bent een kind van God. Jezelf klein maken dient de wereld niet.
Er is niets verlichts aan krimpen zodat andere mensen om je heen zich niet onzeker gaan voelen.
We zijn geboren om de glorie van God die in ons is, tot uitdrukking te brengen.
Het is niet slechts in enkelen van ons aanwezig, maar in iedereen.
En als we ons eigen licht laten schitteren, geven we onbewust toestemming aan andere mensen om net zo te zijn
Terwijl we bevrijd worden van onze angsten, bevrijdt onze aanwezigheid automatisch de anderen.

Trijntje
Trijntje

De inauguratie rede van Nelson Mandela Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Trijntje do 22 mei 2014, 10:42

Dit is 1 van de teksten die mij helpt/geholpen heeft om verder te komen.
Ik kreeg die tekst ruim 10 jaar geleden van iemand, het zegt:

Laat je horen, laat je zien. Jij mag er zijn, jij bent belangrijk.

Het is een uitnodiging: Treedt naar voren, treedt in het licht.
Daarmee help je jezelf en anderen.
Het heeft geen zin om in een hoekje te gaan zitten kniezen, daar los je niets mee op en daarmee verander je niets.

Dat is de reden waarom ik probeer flink aan de weg te timmeren. Ik heb mijn leven lang in het verdomhoekje gezeten en dat ben ik zat. Door maar weg te kruipen, door maar net te doen alsof het mij niet aanging, alsof ik het niet erg vond, heeft de situatie zo lang zo kunnen zijn en blijven.
Nog steeds is er niet veel veranderd in mijn situatie, nog steeds voel ik me een uitgeprocedeerde asielzoeker in Nederland.

Maar 1 ding weet ik wel, 1 ding is er wel veranderd: Diep van binnen weet ik nu: dat ik oke ben, dat ook ik er mag zijn. Met al mijn nukken en grollen, met alle uithalen die ik doe, met al mijn verdriet en pijn, ik mag er zijn!

Treedt naar buiten, treedt in het licht, dat wil zeggen dat ik nooit meer mij de mond zal laten snoeren.
Dat bekent: dat ik mijn angsten, verdriet, pijn, frustratie, woede enz. mag laten zien.


Trijntje

Admin
Admin

De inauguratie rede van Nelson Mandela Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Admin do 22 mei 2014, 18:54

Wat een mooie conclusie heb je uit dit stuk getrokken Trijntje !!! 
Ja, natuurlijk mag jij er zijn !! En wij zijn blij dat jij HIER bent  :D

Trijntje
Trijntje

De inauguratie rede van Nelson Mandela Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Trijntje do 22 mei 2014, 20:16

Ja natuurlijk mag ik er zijn, het zou helemaal geen issue mogen zijn, maar het blijft lastig om er in te blijven geloven. Zo af en toe ben ik het echt wel even kwijt en overheerst het bekende gevoel: ik ben niets, ik ben waardeloos, voor mij is er niets. Ik heb geen rechten alleen maar plichten.
Dat is natuurlijk iets totaal onbegrijpelijks voor "normale" mensen, maar ik ben nou eenmaal niet normaal en voor mij is het de basis geweest waarop ik mijn leven heb gebouwd.
Stom???? Ach, ik wist niet beter!

1 ding weet ik wel: Ik mag dan niet normaal zijn, ik spoor prima op mijn eigen spoor. :D 

Trijntje

Admin
Admin

De inauguratie rede van Nelson Mandela Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Admin do 22 mei 2014, 21:48

Ik denk dat een eigen "spoor" veel beter werkt dan de zogenaamde opgelegde "sporen" 
Zelfs het "spoor" van de overheid loopt mank !! Kijk maar naar de "Fyra" overal geld over de balk gesmeten !! Als ze ook maar één honderdste van dat geld hadden besteedt aan begeleiding van lotgenoten dan zouden héél veel van hen er nu beter voor staan denk ik... maar nee hoor, het lotgenotenbudget wordt door de "gulle gever" net zo hard weer leeg geroofd  :evil: 

Ik voel me toch beter als "niet normale" die zijn eigen spoor volgt, net als jij !!  Glimlach

Trijntje
Trijntje

De inauguratie rede van Nelson Mandela Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Trijntje do 22 mei 2014, 23:21

Het geld wordt met miljarden tegelijk over de balk gesmeten, niet alleen bij de Fyra!
Denk ook maar eens aan de zorg, ook daar gaat het met miljarden tegelijk over de balk. Waarom? Gewoon omdat het kon en nog steeds kan.
Europa, declaratiegedrag,nog maar eens een 24 uurs bewaking voor 1 persoon, hier of in Amerika, de juridische kosten betalen van hoge functionarissen die verdacht worden van......, omdat er een hetze tegen die persoon zou zijn?
Wegen en bruggen die aangelegd worden voor Jan met de korte achternaam. Miljoenen overschrijdingen bij de bouw van verschillende projecten. Nog maar eens een commissie hier of daar, terwijl er al stapels dossiers liggen en de uitkomst van het onderzoek bij voorbaat al bekend is, maar ach goed voor de werkgelegenheid, toch?
Als ik zo mijn huishoudboekje zou beheren zou ik nu stinkend rijk zijn of werkelijk al een paar keer failliet verklaard zijn.
En dan moet er bezuinigd worden en wie zijn daar de dupe van? Juist; de mensen met het minste geld en de minste macht, die kunnen geplukt worden want die anderen die moet je te vriend houden, misschien heb je nog iets van ze nodig?

Vandaag ben ik gaan stemmen, ik heb willekeurig een stuk of 5 kruisjes gezet, dus mijn stem is ongeldig verklaard. Ik wilde niet stemmen en ik wilde ook niet dat mijn stem door de verdeelsleutel toch bij de een of andere partij kwam en dan schijnt de enige oplossing te zijn: ongeldig verklaard.
De vorige keer heb ik op het stembureau mijn stembiljet verscheurd, dat maakte geen indruk, dus nu maar zo. Ik hoop dat de stemcomputer niet meer terugkomt want ik weet niet of ik dan alsnog ongeldig kan stemmen. Knipoog

Admin
Admin

De inauguratie rede van Nelson Mandela Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Admin do 22 mei 2014, 23:47

Hahaha, die is goed !! Onderstaande foto slaat echt op jou hoor !

De inauguratie rede van Nelson Mandela Blijf20jezelf

Trijntje
Trijntje

De inauguratie rede van Nelson Mandela Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Trijntje vr 23 mei 2014, 10:29

Mooi e tekst. Iets om de website mee te openen? De tekst geldt voor iedereen en een beetje positiviteit kan ook iedereen wel gebruiken.

Zingen doe ik niet maar eigenwijs ben ik wel.

Trijntje

Admin
Admin

De inauguratie rede van Nelson Mandela Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Admin vr 23 mei 2014, 11:43

Trijntje schreef:Mooi e tekst. Iets om de website mee te openen? De tekst geldt voor iedereen en een beetje positiviteit kan ook iedereen wel gebruiken.

Zingen doe ik niet maar eigenwijs ben ik wel.

Trijntje
Lijkt me een goed idee Trijntje, ik ga eraan werken  !!  Glimlach

Admin
Admin

De inauguratie rede van Nelson Mandela Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3489
Aantal berichten : 4323
Punten : 21742

De inauguratie rede van Nelson Mandela Empty Re: De inauguratie rede van Nelson Mandela

Bericht van Admin za 24 mei 2014, 22:11

Hallo Trijntje,

De fotospreuk is nu geimplementeerd op de homepagina van onze hoofdwebsite, klik bovenaan in het menu maar op de knop "website" dan kun je kijken hoe je het vindt...

 Rollende Ogen

  • Reageren

Het is nu vr 29 maa 2024, 00:33