Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Uit Noord Hollands Dagblad

Trijntje
Trijntje

Uit Noord Hollands Dagblad Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Uit Noord Hollands Dagblad Empty Uit Noord Hollands Dagblad

Bericht van Trijntje zo 12 apr 2015, 09:36

In tien minuten tijd schrijft Paul de Ridder (1957) zijn gruwelijke levensverhaal op in een dagboek voor lotgenoten. Over het seksueel misbruik vanaf zijn zesde jaar door de pleegvader en later pleegbroer Piet in Hoogwoud en over zijn totale instorting in 1998. Zo begint het: ,,Het strelen en betasten van mijn lichaam en die zware okselzweetlucht vergeet ik nooit meer. Op latere, maar toch nog jonge leeftijd heb ik vader vaak met de hand of oraal moeten bevredigen. Dit varieerde van eens per week tot eens per maand. Er was sprake van dwang: ons geheim.''

Nonnen


Paul kwam in een pleeggezin omdat hij in 1957 was geboren uit een minderjarige moeder bij de nonnen in Maastricht. Zijn moeder liep weg uit het klooster. Op tweejarige leeftijd kwam hij in Hoogwoud bij het pleeggezin terecht. De pleegouders hadden zelf geen kinderen.
Het misbruik begon nadat Paul op zesjarige leeftijd in het Sint Antonius ziekenhuis in Utrecht was geopereerd aan een ruisend hart. ,,Het gebeurde meestal op mijn slaapkamer aan bed en later op 'de bouw' waar wij de groenten verbouwden buiten het dorp. Ik was daar veel met vader alleen…''

Dagelijks


 Pleegvader stopte er mee toen Paul elf was, maar toen nam de drie jaar oudere pleegbroer Piet het over. ,,Hij had een hut gebouwd en wij sliepen samen op een kamer waar hij mij bijna dagelijks dan niet wekelijks in zijn bed riep voor orale bevrediging. Dacht ik van vader af te zijn, nam mijn pleegbroer het over tot mijn dertiende jaar ongeveer. Ik wist niet beter en hield het stil maar ik voelde mij zijn slaafje.''
 
Op de lagere school bleef Paul veel zitten. ,,Ik ben ook een jaar naar het bijzonder onderwijs gestuurd omdat ik de lessen niet kon bijhouden. De lagere school heb ik niet afgemaakt, de zesde klas heb ik niet doorlopen. Na de vijfde klas ben ik naar het individueel technisch onderwijs gegaan omdat ik te oud was voor de lagere school.''

Ontvlucht


Op zijn eenentwintigste ontvluchtte Paul het huis in Hoogwoud en kwam er vrijwel niet meer terug. Hij vond in Scheveningen zijn biologische moeder en haar nieuwe man die hem hielp een winkel voor de sportvisserij op te zetten. Later ging hij in bouwmarkten werken.
Hij klom op tot manager, zette driehonderdduizend gulden per week om en had bijna dertig man personeel. Hij was een mannetjesputter. Werken en nog eens werken. Tot het knapte terwijl Paul (toen 45) in zijn nagelnieuwe Honda CRX onderweg was van Gouda naar Den Haag. Zomaar in één keer uit het niets, begon hij hartverscheurend te huilen in zijn auto. Hij had alles, maar hij had ook helemaal niets.

Tranen


Onder het mom van overspannenheid werd hij weggezet in de WAO, maar zelf wist hij beter. Alles van het seksueel misbruik had hij jaren weggestopt in een kamertje in zijn hoofd dat nu open ging. Alles kwam naar boven. Het bleek een Post Traumatische Stress Stoornis. Nog steeds heeft hij last van angsten. Even doorvragen tijdens het interview over pleegbroer Piet zorgt voor een huilende man aan tafel. De tranen biggelen over de wangen. ,,Als ik daar aan terugdenk, zakt de moed me in de schoenen. Ik zie me zo zitten in het bushokje bij ons huis, waar ik me kennelijk veilig voelde.''

Storm


Terugkijken op het seksueel misbruik begon pas echt in 2009 toen zijn huisarts hem doorverwees naar GGZ instelling Psyq in Utrecht waar hij voor het eerst sprak over het seksueel misbruik in zijn jeugd. ,,Alles viel op zijn plek en ik kreeg inzicht in wat er met mij was gebeurd. Eindelijk begreep ik waar de storm van ellende deze afgelopen jaren vandaan kwam.''
Toen in 2012 de commissie Samson rapporteerde over seksueel misbruik in pleeggezinnen en instellingen werd Paul strijdbaar en richtte SKIP op. Hij heeft inmiddels een zaak lopen voor schadevergoeding.
Pleegkinderen die zijn misbruikt, hebben het moeilijker om hun zaak te bewijzen dan misbruikte kinderen in instellingen waar vaak meer getuigen en slachtoffers zijn. Want wie gelooft Paul op zijn groene ogen? ,,Ik was pleegkind en heb alles jaren onderdrukt.'' Pleegzus Geesje gelooft hem wel, want ook die werd misbruikt. Daarmee staan ze samen sterk.
Van z'n pleegmoeder (inmiddels overleden) kreeg hij geen steun. ,,Ik was 25 toen mijn pleegvader overleed, die heb ik er nooit op kunnen aanspreken. Toen ik jaren later mijn pleegmoeder vroeg of die iets in de gaten had, zei ze alleen: 'Ik wist niet dat pap ook homo was. Anders had ik er wel wat aan gedaan'. Al geloof ik van dat laatste eerlijk gezegd niks.''
Tenslotte onderzocht ook de pleegmoeder niet wat er aan de hand was met Paultje terwijl er signalen waren omdat het slecht ging op school en hij op zijn twaalfde nog niet zindelijk was. ,,Niemand onderzocht wat er werkelijk aan de hand was. Een voogd die ik in vertrouwen nam, kwam daarna nooit meer bij ons langs. Misschien was dat wel omdat ze anders in problemen kwamen met opvang voor al die pleegkinderen. Ik heb er in ons gezin wel dertien voorbij zien komen.''

Claim


Paul heeft zijn claim ingediend. Een ton schadevergoeding voor een vernield leven zou realistisch zijn, denkt hij. ,,Maar eigenlijk maakt dat me niet uit. De erkenning helpt, je moet er mee leren leven al kom ik van die angsten waarschijnlijk nooit meer af.''
Pleegmoeder heeft nog een pleister op de wonde gedaan bij haar overlijden. Tot zijn verbazing stond hij genoemd in het testament. Dat leverde een aardig centje op dat hielp om een huisje in Doorn te kopen. Een paradijsje waar hij rust vindt in de bossen met zijn vriend en drie teckels. ,,Ik ben nu gelukkiger dan ik ooit ben geweest.''

U heeft gekozen voor een Uit Noord Hollands Dagblad Premium-small artikel

TonnyKamper
TonnyKamper

Uit Noord Hollands Dagblad Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Uit Noord Hollands Dagblad Empty Re: Uit Noord Hollands Dagblad

Bericht van TonnyKamper zo 12 apr 2015, 19:51

Tjonge wat een verhaal weer Trijntje.. ik kan echt met hem meevoelen hoor !

Op zich is het dieptreurig dat door toedoen van dhr. Spekreijse alle samenwerkingsverbanden in de kiem zijn gesmoord puur en alleen uit eigenbelang, want omdat meneer de burgemeester in z'n eigen gemeente werd verguisd en uitgescheten moest hij op zoek naar een nieuwe dikbetaalde baan die hij via het opstarten van het zoveelste hulptraject wilde bereiken met hem aan het dikbetaalde roer natuurlijk, en dat alles over de ruggen van de lotgenoten heen..

Hij schroomde zelfs niet om daar valsheid in geschrifte voor te plegen door zich voor Voorzitter uit te geven en het subsidiegeld bestemd voor lotgenoten van NH er doorheen te jagen door aanschaf van dure telefoons, abonnementen, laptops en vergoedingen aan hemzelf en teamleden terwijl daar helemaal geen recht op was etc. sterker nog, hij was nog niet eens lid van NH noch van Skip ten tijde van zijn zogenaamd voorzitterschap, ik heb alle bewijzen daarvan in mijn bezit.

Ik heb helemaal niets tegen Paul de Ridder en SKIP, maar daarentegen alle bezwaar tegen dhr. Spekreijse die nadat zijn plannetje in duigen was gevallen door onze opstand hiertegen toen maar voorzitter van SKIP is geworden. Met zo iemand kan en mag je niet samenwerken !
Die man heeft al het vertrouwen van onze lotgenoten beschaamd, een groep die toch al zo weinig tot geen vertrouwen meer heeft in de mensheid en in overheden in het bijzonder !!

Ik vind het dieptriest dat daardoor de mensen afhaakten, maar toch o zo begrijpelijk !
Als de zogenaamde overheden wat meer aan de belangen van de lotgenoten hadden gedacht door ons netwerk te steunen in plaats van aan hun eigenbelang en dikbetaalde baantjes te denken was dit een Wereldplatform geweest met mogelijkheden te over waar alle lotgenoten een plaats hadden en hulp hadden kunnen vinden. Dan hadden ze pas echt iets constructiefs gedaan !!

Voor mij staat het belang van de lotgenoten voorop, ik heb dit platform gemaakt en weet wat er mogelijk is en ik onderhoud het al anderhalf jaar zonder enige vergoeding, dat maakt me helemaal niets uit, want ik vind nog steeds dat wij een prachtig platform hebben en dat er ergens online een "thuis" moet zijn voor de lotgenoten waar zij vrijelijk en zonder schroom over van alles en nog wat moeten kunnen spreken.

Mijn vergoeding bestaat uit de lach die ik jou af en toe kan bezorgen temidden van al je ellende, dan voel ik mij de koning te rijk !!! Dat bewijst dat ons platform zijn nut heeft en daarom zal ik er mee doorgaan in de hoop dat lotgenoten weer wat vertrouwen krijgen in de naam Nederland Heelt die door het gedrag van de toenmalige besturen van de voormalige vereniging NH en dat van dhr. Spekreijse tot op de grond beschadigd is geraakt.

Ik weet dat we veel bekijks hebben, ik zie dagelijks hordes gasten voorbijkomen in het control panel, gisteravond hadden we er zelfs 20 tegelijk en niet alleen uit Nederland.. er zitten ook gasten tussen uit Duitsland, Frankrijk, België en zelfs Amerika, dus de interesse is er wel degelijk !
Ik ben nog steeds bezig het platform om te vormen zodat het voor alle lotgenoten van seksueel misbruik toegankelijk wordt ongeacht van welke stroming zij komen. Ben er bijna mee klaar, het was toch meer werk dan ik gedacht had, maar dat geeft niets, de verandering begint bezoekers aan te trekken, dus... we gaan vrolijk door !

Ik had vorige maand de link naar SKIP alweer aan de pagina Instanties links toegevoegd en kan alleen maar zeggen dat alle lotgenoten van SKIP bij ons ook welkom zijn om lid te worden en mee te discussiëren en mocht dhr. Spekrijse uit het veld zijn verdwenen kan SKIP bij ons een eigen forum krijgen zodat zij daar hun eigen berichtgeving kunnen doen en zodoende een groter bereik verkrijgt ! Maar ik kan geen info meer vinden op hun site over de heer Spekrijse, dus ik weet niet of hij er nog resideert...

Trijntje
Trijntje

Uit Noord Hollands Dagblad Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Uit Noord Hollands Dagblad Empty Re: Uit Noord Hollands Dagblad

Bericht van Trijntje zo 12 apr 2015, 21:32

O ja hoor Tonny: Spekreijse is nog steeds voorzitter. Scrol maar door het jaarverslag op de website van Skip en je komt hem vanzelf tegen.
Wat wel nieuw voor mij was is dat Sander Band opgevolgd is.
De geschiedenis van Paul kende ik en ik vind het afschuwelijk wat er gebeurd is.
Alleen erger ik me wel een zinnetje in bovenstaand verhaal: Paul werd strijdbaar en hij richtte Skip op. Misschien is het een journalistieke vrijheid, maar ik weet toch heel zeker dat Paul er niet vanaf het allereerste begin bij was.

Spekreijse is nog steeds aanwezig maar vergis je niet in Paul.
Maar ondanks mijn aversie doen ze toch de nodige goede dingen voor lotgenoten, daarvoor krijgen ze wel mijn credits.



sunny

Trijntje

TonnyKamper
TonnyKamper

Uit Noord Hollands Dagblad Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Uit Noord Hollands Dagblad Empty Re: Uit Noord Hollands Dagblad

Bericht van TonnyKamper zo 12 apr 2015, 22:15

Het zijn allemaal hypocrieten Trijntje.. ik heb ook KLOKK eruit gegooid, ik had Guido Klabbers een aanbod gedaan en hem lid gemaakt zodat hij het KLOKK forum kon beheren omdat hij mij vertelde dat Raymond Lelkens niet meer bij hen aanwezig was zonder uitleg te geven, hij zou mij nog antwoorden hoe of hij dat vond en of hij het forum wilde behouden, dat was op 25 februari.. na een week mailde ik naar hun administratie mail adres en vroeg hun of Guido mijn mail wel ontvangen had omdat ik maar geen antwoord kreeg, zij vertelden mij dat hij de mail ontvangen had maar dat het zo razend druk was bij hen dat hij er nog niet aan toegekomen was.. wel het is nu bijna 2 maanden later, hoeveel tijd heb je nodig om een mail te beantwoorden ?

Ik laat niet meer over me heen lopen en zeker niet "met m'n kloten spelen" zoals Popeye zou zeggen.. die tijd ligt ver achter mij, dus ik heb hun forum en zijn lidmaatschap verwijderd, verkeken kans voor KLOKK.. ik ben niet achterlijk en ook niet op mijn achterhoofd gevallen... Hannes kwam uit de rangen van KLOKK en Guido toonde zich tijdens een vergadering over een mogelijke samenwerking of fusie tussen KLOKK en NH iets te opgetogen over de samenwerking, hij zei letterlijk tegen Hannes: "ik ben blij dat jij nu voorzitter bent Hannes, wij komen er samen wel uit." Gelet op wat er op volgde, namelijk het totale stilzwijgen van Hannes en nadien het stiekem opheffen van de vereniging zeg ik: "één en één is twee ! "

En nu vond ik bij toeval waar Raymond Lelkens is gebleven.. je moet eens lezen hoe hij zich over SKIP en NH uitlaat... hij beweert dat beiden te weinig van zich hebben laten horen... terwijl hij op de hoogte was van het feit dat ons de mond werd gesnoerd.. het is een sneak !! Lees maar:

http://www.seksueelmisbruik.info/de-commissies-deetman-en-samson-hoe-zat-dat-ook-alweer/

Oh en dat Sander Band opgevolgd zou zijn is voor mij een nieuwtje hoor, ik heb er niets van vernomen.. hoe ben jij het te weten gekomen ?

Trijntje
Trijntje

Uit Noord Hollands Dagblad Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6477

Uit Noord Hollands Dagblad Empty Re: Uit Noord Hollands Dagblad

Bericht van Trijntje ma 13 apr 2015, 11:50

chips, chips chips.

Ben mijn hele stukje weer kwijt wat ik al getypt had.
Begin dus maar overnieuw.

Hoi Tonny, ik heb het stuk gelezen en ja Raymond laat zich kritisch uit ook over Skip en NH. Terecht vind ik, het is van het begin af aan een zooitje geweest en we hebben allemaal boter aan ons hoofd. Ook ik!

Ik heb een tijdje zitten staren naar de naam Hannes en dacht in eerste instantie dat je J.K bedoelde die van slachtoffer naar dader is gegaan en ook door Klokk naar voren werd geschoven als voorzitter. Tot ik begreep dat jij het over de andere Hannes had. Misschien zit het hem in de naam?

Sander Band is opgevolgd door Jenny Bosma. Dit heb ik van de website van Skip/ bestuurstafel. Ik zal er geen traan om laten!

Laat je niet gek maken Tonny. Doe gewoon waar jij goed in bent: deze website (en andere dingen). Daarmee draag jij je steentje bij voor ons lotgenoten.

Dank daarvoor.
Dank U/Groetjes

TonnyKamper
TonnyKamper

Uit Noord Hollands Dagblad Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10777

Uit Noord Hollands Dagblad Empty Re: Uit Noord Hollands Dagblad

Bericht van TonnyKamper ma 13 apr 2015, 12:48

Dank je wel Trijntje, ik doe hiervoor mijn uiterste best en ga vrolijk door  Dank U/Groetjes Lachen

  • Reageren

Het is nu vr 29 maa 2024, 00:44