Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Mijn eerste blog “Kerst” door De moeilijke reis naar herstel

TonnyKamper
TonnyKamper

Mijn eerste blog “Kerst” door De moeilijke reis naar herstel Webmas10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 728
Aantal berichten : 585
Punten : 10898

Mijn eerste blog “Kerst” door De moeilijke reis naar herstel Empty Mijn eerste blog “Kerst” door De moeilijke reis naar herstel

Bericht van TonnyKamper di 22 dec 2015, 00:11

Mijn eerste blog “Kerst” door De moeilijke reis naar herstel Christmas64llisallindsay_2

Best spannend zo’n eerste blog schrijven, deze blog gaat over Kerst.

Voor veel mensen is Kerst leuk en gezellig, maar voor veel mensen is Kerst ook schone schijn, ook zijn er veel eenzame mensen met Kerst.

Dit jaar is Kerst voor mij heel anders als dat het altijd geweest is.

In mijn jeugd was Kerst altijd een groot drama. Met Kerst had je altijd 2 weken schoolvakantie, dan was mijn vlucht naar school weg. De hele dag thuis, vreselijk. Twee weken lang, huishouden doen, andere tevreden stellen. De weinige vrije tijd die ik dan kreeg, bracht ik heel alleen op mijn kamertje door. Altijd met gespitste oren, altijd alert op elk geluidje. Ik wist precies wie er naar bovenkwam door de voetstappen op de trap, hoeveel treden nog voor ze boven waren. Altijd levend in deze angst. De kerstboom stond beneden, naast de openhaard, ik zie de boom nog staan, die staat op mijn netvlies. Zodra het donker was, gingen de lampje in de boom aan, niks moois aan hoor, de gordijnen waren gesloten, niemand kon naar binnen kijken. Ik werd naar beneden geroepen. Zeer schaars gekleed moest ik dan onder de kerstboom gaan liggen. Onder de kerstboom werden kindjes verwekt zei mama altijd. Ik moest dan ook doen wat stiefpapa wilde. Zo lag ik soms de hele avond onder de kerstboom.

Nadat ik uit was, heb ik de kerst altijd een drama gevonden. De jaren met mijn (nu) ex was het ook altijd zo’n verplichting. Op kerst kwamen haar ouders eten. Nadat onze relatie 3 jaar geleden voorbij was, maar wij nog noodgedwongen samen woonde was de kerst weer een grote trigger. Heel eenzaam, maar ook wel nog steeds de verplichting dat haar ouders kwamen eten met de Kerst.

Sinds augustus dit jaar ben ik weggevlucht bij haar en woon ik nu tijdelijk in een appartementje voor mezelf van de vrouwenopvang. Dit gaat voor het eerst een Kerst alleen worden. Aan de ene kant zie ik er vreselijk tegenop, het alleen zijn met de Kerst, maar aan de andere kant denk ik nu, ik kan nieuwe herinneringen maken, zelf beslissen wat ik eet, wat ik aantrek, wat ik doe enz. Ik heb wat kerstversiering opgehangen niet teveel, maar net gezellig genoeg. Ik ga ervoor om deze dagen lekker de dingen te gaan doen die ik zelf wil. Op eerste Kerstdag heeft 1 van mijn begeleidsters hier achterwachtdienst en gaan we even bellen met elkaar. Dat vind ik een fijn vooruitzicht .

Fijne Kerstdagen allemaal

  • Reageren

Het is nu za 27 jul 2024, 07:38