Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Kerst spirit

Trijntje
Trijntje

Kerst spirit Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6499

Kerst spirit Empty Kerst spirit

Bericht van Trijntje do 24 dec 2015, 16:04

Kerst spirit Kerstgevoel

Als Zenburger (zen staat voor: zonder enig nut) kom ik s ochtends mijn bed uit als ik wakker word. Dat tijdstip kan variëren van zo'n 700 uur tot een uur of 10 en is afhankelijk van allerlei omstandigheden.
Ik begin dan de dag met uitgebreid koffiedrinken in mijn pyama, zo ook vanochtend.
Net mijn eerste bakkie genuttigd, stopt er een auto voor de deur. Op zich is dat niet vreemd, maar nu ging ook vrijwel direct de deurbel. Verbazing alom, dat is niet bepaald standaard. Een man voor de deur vraagt of ik Trijntje ben, bij het positieve antwoord geeft hij mij een grote doos van Greetz. Ik ben perplex, wie oh wie geeft mij nu een kadootje?
Eenmaal opengemaakt blijkt er een bos bloemen in te zitten gestuurd door mijn dochter.

Positief en blij verrast, een goed begin van de Kerst.

Later ging ik even langs VenD. Misschien dat ik daar iets leuks kan kopen voor het goede doel. Helaas, ik begrijp ineens weer waarom ik daar nog maar weinig kom. Niets leuks gevonden, dan maar naar de bieb. De route gaat via de markt. Bij 1 kraam hangt er een zeer kleurrijk vest wat natuurlijk mijn ogen aantrekt. Dus hups dat vest passen en natuurlijk gekocht. De marktkoopman was een Senegalees. Hij heeft mijn vest ingezegend en we hebben een praatje gemaakt. Wat resulteerde in een spontane omhelzing die ik kreeg.

Mijn kerst kan niet meer stuk.

Cheers



- Trijntje -

Admin
Admin

Kerst spirit Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3492
Aantal berichten : 4324
Punten : 21768

Kerst spirit Empty Re: Kerst spirit

Bericht van Admin do 24 dec 2015, 17:18

Wat een leuke dag moet dat geweest zijn Trijntje, ééntje van verrassingen...
Wat heb je het weer leuk beschreven zeg, ik zie het alweer voor me, jij huggend met die Senegalees LOL

Hahaha, fijne dagen toegewenst hoor  Bloemetje



Kerst spirit Onders10
   | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

Trijntje
Trijntje

Kerst spirit Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6499

Kerst spirit Empty Re: Kerst spirit

Bericht van Trijntje za 26 dec 2015, 23:11

Bedankt voor het mooie plaatje weer. Glimlach


Een paar dagen geleden schreef ik dat mijn kerst niet meer stuk kon. En inderdaad, het is dit jaar de meest rustige en vredige kerst die ik me kan herinneren.

Wat heb ik gedaan? Ik heb er dit jaar voor gekozen om de dagen helemaal alleen door te brengen! Even was ik nog wel huiverig, zou ik me misschien toch verdrietig en eenzaam voelen? Nou nee, geen spoortje.
Kerst, ik vind het altijd een bezoeking: verplicht opzitten en pootjes geven. Verplicht gezellig zijn. Een crime vond en vind ik het. Maar dit jaar.......heeeeerlijk. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Nu helpt het weer natuurlijk wel aardig mee, geen donkere dagen voor kerst en zelfs de nachten zijn met de heldere maan zelfs erg licht.

Wel ga ik morgen met mijn kinderen op stap, maar dan is het geen kerst meer voor mij. Mijn kinderen beschouwen het waarschijnlijk wel als een extra kerstdag, en voelen zich dan ook goed omdat ze dan toch aan alle verplichtingen voldaan hebben.



- Trijntje -

Admin
Admin

Kerst spirit Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3492
Aantal berichten : 4324
Punten : 21768

Kerst spirit Empty Re: Kerst spirit

Bericht van Admin za 26 dec 2015, 23:54

Trijntje schreef:Bedankt voor het mooie plaatje weer. Glimlach


Een paar dagen geleden schreef ik dat mijn kerst niet meer stuk kon. En inderdaad, het is dit jaar de meest rustige en vredige kerst die ik me kan herinneren.

Wat heb ik gedaan? Ik heb er dit jaar voor gekozen om de dagen helemaal alleen door te brengen! Even was ik nog wel huiverig, zou ik me misschien toch verdrietig en eenzaam voelen? Nou nee, geen spoortje.
Kerst, ik vind het altijd een bezoeking: verplicht opzitten en pootjes geven. Verplicht gezellig zijn. Een crime vond en vind ik het. Maar dit jaar.......heeeeerlijk. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Nu helpt het weer natuurlijk wel aardig mee, geen donkere dagen voor kerst en zelfs de nachten zijn met de heldere maan zelfs erg licht.

Wel ga ik morgen met mijn kinderen op stap, maar dan is het geen kerst meer voor mij. Mijn kinderen beschouwen het waarschijnlijk wel als een extra kerstdag, en voelen zich dan ook goed omdat ze dan toch aan alle verplichtingen voldaan hebben.

Oooo wat herkenbaar zeg, ook wij hebben kerst gewoon met z'n tweetjes doorgebracht, niks geen kerstversiering en niks geen verplicht opgedoft menu, gewoon lekker patatjes (Popeye maakt de lekkerste patatjes van heel Nederland) appelmoes en een stukje kipfilet... héérlijk en als enige concessie hadden we een lekkere sneeuwster taart en een kerststol, gewoon omdat we die zo lekker vinden..

Verder heb ik het gewoon druk gehad met Nederland Heelt, hier en op Facebook, niks nieuws dus en daar voel ik me goed bij  Cheers LOL



Kerst spirit Onders10
   | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

Trijntje
Trijntje

Kerst spirit Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6499

Kerst spirit Empty Re: Kerst spirit

Bericht van Trijntje ma 28 dec 2015, 13:21

Patatjes met kip, klinkt heerlijk!

't is dat jullie aan de andere kant van het land wonen, anders zou ik mezelf uitnodigen om de lekkerste patatjes van heel Nederland te komen eten. Glimlach Glimlach Glimlach Glimlach

Mijn concessie aan kerst is: de muziek, waar jullie ons ook op getrakteerd hebben en dan natuurlijk de kerstboom: hij staat al zo'n week of 3 en ik hoop dat het nog minstens een week duurt voordat ik hem wegdoe. Ik ben gek op de lichtjes en koop altijd een spar, omdat die zo lekker ruikt. Het nadeel van de naalden neem ik dan maar voor lief.



- Trijntje -

Admin
Admin

Kerst spirit Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3492
Aantal berichten : 4324
Punten : 21768

Kerst spirit Empty Re: Kerst spirit

Bericht van Admin ma 28 dec 2015, 13:40

Trijntje schreef:Patatjes met kip, klinkt heerlijk!

't is dat jullie aan de andere kant van het land wonen, anders zou ik mezelf uitnodigen om de lekkerste patatjes van heel Nederland te komen eten. Glimlach Glimlach Glimlach Glimlach

Mijn concessie aan kerst is: de muziek, waar jullie ons ook op getrakteerd hebben en dan natuurlijk de kerstboom: hij staat al zo'n week of 3 en ik hoop dat het nog minstens een week duurt voordat ik hem wegdoe. Ik ben gek op de lichtjes en koop altijd een spar, omdat die zo lekker ruikt. Het nadeel van de naalden neem ik dan maar voor lief.

LOL Dan hoop ik voor jou dat de boom het nog minstens 2 weken uithoudt !!  Duim omhoog



Kerst spirit Onders10
   | Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels | Neem Contact op met de Admin |
Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan contact op met de Admin.
Deelnemen aan de DIS, DS, NAO en CPTSS groep? Klik dan Hier op deelnemen.

  • Reageren

Het is nu vr 19 apr 2024, 05:51