Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt

Margriet
Margriet

Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt Vip31110

Registratiedatum : 06-08-13
Reputatie : 31
Aantal berichten : 9
Punten : 4043

Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt Empty Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt

Bericht van Margriet di 08 maa 2016, 21:18

Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt Ssst
Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt.
Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt, zo blijkt uit onderzoek. Dat is dus vijf procent van alle Nederlandse mannen (ca. 400.000 mannen). Sommige mannen zijn één keer misbruikt, anderen veel vaker. Waarschijnlijk liggen deze cijfers hoger. Recente cijfers laten zien dat één op de drie aanmeldingen van seksueel misbruik een jongen betreft.

Dit werd gedeeld door Nederland Heelt via stichting Praat op facebook, hieronder mijn reactie:

Maar dat is toch niet onbekend In 2010 ging eindelijk de Beerput open door de commisie Deetman wat een heel slecht onderzoek was die beerput ging maar een klein beetje open. Er werd een oproep gedaan mensen moesten zich melden. Dat werd ook massaal gedaan. Wat is daar van terecht gekomen ?? Het werd een drama veel van de mannen/jongens werden afgewezen. Er was niet genoeg bewijs de vele daders waren al overleden. Waardoor deze slachtoffers nog meer in de problemen kwamen.

Ook ik heb daar een ervaring mee met de broeders van Zevensmarten.
Mijn twee broers waren in het Laurentius MISBRUIKT dat vertelden ze in 1997 dat was een grote schok voor mij waar ik tot vandaag heel veel verdriet van heb om dat wij dat elkaar nooit hebben durven vertellen ! Toen wij het elkaar zouden gaan vertellen is mijn oudste broertje onderweg naar ons in Frankrijk dood gereden mijn andere jongste broertje twee jaar later vertelde hij dat op zijn sterfbed. Na een heel ongelukkig eenzaam leven verslaafd aan gokken op 63 jarige leeftijd overleden. Hij vertelde ons dat ook hij nooit over het misbruik is heen gekomen. Ja drie Kinderen uit een gezin waarvan mijn Moeder dacht dat wij bij goede mensen terecht kwamen.

En zo zijn er vele onschuldige Kinderen voor het leven beschadigd. En het erge vind ik dat ze nog steeds niet de Slachtoffers willen erkennen. Het is misdadig. Deze broeders zijn nog in Voorhout, ben er samen met mijn Man geweest. Heb er twee uur gesproken met de Overste. Hij vroeg of hij nog iets voor me kon betekenen ? Ik zei ja misschien zou U mijn Invalide broer een weekje vacantie aan kunnen bieden ? Omdat wij dat niet meer aan konden ! Wij kregen als antwoord: 'Maar dat kunnen wij niet doen, want u heeft geen namen van de DADERS !'

Misdadig gewoon !

Trijntje
Trijntje

Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6499

Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt Empty Re: Ten minste één op de twintig mannen is als jongen seksueel misbruikt

Bericht van Trijntje wo 09 maa 2016, 10:14

Margriet ik ben het helemaal met je eens dat er een aantal slachtoffers buitengesloten zijn en dat dit voor de slachtoffers vaak een nog grotere klap is dan het hele misbruik bij elkaar. Juist omdat er nu hoop kwam voor deze mensen en dat weer met de grond gelijk gemaakt is door een of ander onzinnig regeltje. Het is misdadig.

Heel veel sterkte.



- Trijntje -

  • Reageren

Het is nu vr 19 apr 2024, 18:02