Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
Nederland Heelt

Twitter

LEDEN IN HET NIEUWS

In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen !
Bekijk HIER alle berichten in deze categorie

GASTBLOGS

  • Reageren

zwemmen

Trijntje
Trijntje

zwemmen Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6598

zwemmen Empty zwemmen

Bericht van Trijntje vr 17 jun 2016, 23:17

Gewoon maar even een l*lpraatje.

Ik vond dat er even iets moest veranderen in mijn levensstijl, het werd een beetje saai. 
Dus ik heb me voorgenomen om te gaan zwemmen. Niet in een zwembad maar in buitenwater. Het is even een stukje fietsen maar dan heb je ook wat: Een heel klein strandje, wel grote ligweide, afgelegen en omzoomd door riet en bosjes. 
Zwemmen tussen de ganzen, meerkoetjes, futen en zo'n 40 cm grote vissen. Alles eerlijk samen delen.  LOL
In eerste instantie voelde ik mezelf behoorlijk van de pot gerukt. Om te zwemmen moet ik me eerst van 4 lagen kleding ontdoen, (hemd, t-shirt, blouse en jas, zo koud is het toch nog wel) en dan het evenzo koude water induiken. Verder is het dan ook nog de buienradar in de gaten houden, want om nou een stuk te fietsen in de regen, word je zo nat van. 
Glimlach
Ik doe het nu al een week en ben behoorlijk trots op mezelf.
Hoe lang ik het volhoud weet ik niet, voorlopig wordt het dit weekend nog kouder............dus heb ik dan het lef?

Trijntje

Admin
Admin

zwemmen Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3494
Aantal berichten : 4327
Punten : 21872

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Admin vr 17 jun 2016, 23:36

Hahaha jij bent me er ook één @Trijntje geweldig !! Duim omhoog

Jij deinst ook nergens voor terug hé ? Ik moet er niet aan denken, ik kruip nog niet bij een goudvis in het water.. daarom alleen al ga ik nooit de zee in..  LOL
Dan hoop ik voor jou dat de zomer heel snel intreed !!!
Veel succes en houd ons op de hoogte van je vorderingen a.u.b.  Bloemetje

Trijntje
Trijntje

zwemmen Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6598

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Trijntje wo 22 jun 2016, 09:15

Hoi Tonny,

Ik heb het niet zo op zwembaden, zo is er voor ieder wat wils. En al die dieren zijn banger voor mij dan ik voor hen. De ganzen vind ik het meest vervelend, zij schijten het hele strandje onder, dus dat is voorzichtig zijn met waar je loopt.

Gelukkig is het vandaag mooi weer, wat het is wel afzien geweest. Maandag ben ik pas laat gaan zwemmen omdat het de hele dag door regende en het was koud. Ik heb dan ook eerst gekeken of er een alternatief dichterbij was. Helaas, ik fiets wel zo'n 6 km langs een kanaal maar nergens een plekje waar je het water in kan, of liever gezegd; ook weer uit kan.
Het is de bedoeling dat ik mijn conditie en weerstand wat opvijzel, maar veel merk ik daar nog niet van. Voorlopig is het nog steeds het kleine stukje van rietkraag naar rietkraag zwemmen. Ik zorg er wel voor dat ik nooit meer dan 2 slagen weg ben van een plaats waar ik kan staan. Zeker als ik alleen ben want stel dat ik kramp krijg of zoiets dan moet ik toch weer aan de kant kunnen komen. Daarom ga ik ook niet naar de zee want die kan heel verraderlijk zijn. Die ervaring heb ik al eens opgedaan, dus ik heb een heilig ontzag voor de zee.

Trijntje

Admin
Admin

zwemmen Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3494
Aantal berichten : 4327
Punten : 21872

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Admin wo 22 jun 2016, 13:25

Hoi @Trijntje,

Ik ben blij te horen dat je wel uiterste voorzichtigheid betracht door slechts 2 slagen weg te zijn van waar je kunt staan, want kramp is echt een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden hoor..
Ook ik heb het niet meer zo op zwembaden, vroeger gingen we 2-3 keer in de week naar het zwembad, het had een olympische afmeting en ik probeerde altijd 50 baantjes te zwemmen, ik had een mooie slag ontwikkeld en ging als een speer door het water  LOL
Maar helaas, op een gegeven moment was ik steeds ziek na het zwemmen, nog niet wetend dat het daardoor kwam, pas toen ook Popeye dezelfde verschijnselen kreeg kwamen we er achter dat we niet goed meer tegen al die chemicaliën en bacterieën in het water kunnen.. dus toen hield voor ons het zwemmen op..

Toch verlang ik er nog wel eens naar, ik zou graag nog eens zou willen zwemmen, maar niet tussen de vissen en andere dieren hoor  Lachen Ik heb echt respect voor jou dat je op deze manier je weerstand en conditie probeert te verstevigen ! Bloemetje

Trijntje
Trijntje

zwemmen Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6598

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Trijntje za 25 jun 2016, 09:47

Holymoly Tonny, zwom jij 2 a 3 keer per weer 50 baantjes is een wedstrijdbad? Dat is een zeer respectabele afstand. Ik doe het je niet na.

Ik kan me goed voorstellen dat je het zwemmen mist, misschien toch eens overwegen toch in buitenwater te gaan zwemmen? 

Het water waar ik in zwem is schoon, ik heb er tenminste nog niets aan overgehouden. Het is helder, als ik tot mijn borst in het water sta zie ik gewoon mijn voeten, daarna ga ik zwemmen dus zie ze niet meer.
De bodem is zandgrond dus je zakt niet weg in de blub.
De vissen? Ach ik zie ze niet meer, waarschijnlijk omdat er nu toch iets meer mensen het water in gaan. 
En dan nog; je deelt deze aardkloot met heel veel verschillende wezens waarvan je een groot gedeelte ook niet zo prettig vind, dus waarom dan ook niet het water delen?

Trijntje

Admin
Admin

zwemmen Oprich10

Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 3494
Aantal berichten : 4327
Punten : 21872

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Admin za 25 jun 2016, 14:06

Trijntje schreef:Holymoly Tonny, zwom jij 2 a 3 keer per weer 50 baantjes is een wedstrijdbad? Dat is een zeer respectabele afstand. Ik doe het je niet na.

Ik kan me goed voorstellen dat je het zwemmen mist, misschien toch eens overwegen toch in buitenwater te gaan zwemmen? 

Het water waar ik in zwem is schoon, ik heb er tenminste nog niets aan overgehouden. Het is helder, als ik tot mijn borst in het water sta zie ik gewoon mijn voeten, daarna ga ik zwemmen dus zie ze niet meer.
De bodem is zandgrond dus je zakt niet weg in de blub.
De vissen? Ach ik zie ze niet meer, waarschijnlijk omdat er nu toch iets meer mensen het water in gaan. 
En dan nog; je deelt deze aardkloot met heel veel verschillende wezens waarvan je een groot gedeelte ook niet zo prettig vind, dus waarom dan ook niet het water delen?

Trijntje

Dank je wel @Trijntje, natuurlijk heb je gelijk, de aarde is er voor ons allemaal !
Dat ik het niet durf is al een oude fobie die ik als kind al van m'n moeder heb ge-erfd en waar ik helaas maar niet vanaf kom, ik maak me er niet druk meer om, de wereld is groot genoeg voor ons allemaal !  LOL

Gonnie
Gonnie

zwemmen Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3477

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Gonnie di 26 jul 2016, 19:26

Je brengt me op een goed idee, Trijntje.

Ik ga hier in de buurt op jacht, waar ik in open water kan zwemmen (in en uit het water kan)

Dank je voor dit steuntje in mijn rug, die ik net nodig had.

Hartelijke groet,
Gonnie

Trijntje
Trijntje

zwemmen Ervari10

Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1652
Aantal berichten : 711
Punten : 6598

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Trijntje di 26 jul 2016, 21:42

Hoi Gonnie, ik kan het je van harte aanbevelen. Ik zwem nog steeds iedere dag en vind het heerlijk. 
Soms zijn er van die dagen dat ik mijn twijfels heb maar dan toch ga. Het is me dan ook 2 keer gebeurd dat ik me af moest drogen en aankleden in de stromende regen.
Nu na de warme dagen is het buitenwater ook opgewarmd en is het een stuk drukker.
Ik merk dat ik inderdaad langer kan zwemmen, maar belangrijker is dat ik me lekkerder in mijn vel voel zitten. En een bijkomstigheidje: Ik heb ondertussen ook een mooi kleurtje opgedaan.   LOL

Gonnie
Gonnie

zwemmen Ambass10

Registratiedatum : 26-07-16
Reputatie : 270
Aantal berichten : 137
Punten : 3477

zwemmen Empty Re: zwemmen

Bericht van Gonnie di 26 jul 2016, 22:31

Trijntje schreef:Hoi Gonnie, ik kan het je van harte aanbevelen. Ik zwem nog steeds iedere dag en vind het heerlijk. 
Soms zijn er van die dagen dat ik mijn twijfels heb maar dan toch ga. Het is me dan ook 2 keer gebeurd dat ik me af moest drogen en aankleden in de stromende regen.
Nu na de warme dagen is het buitenwater ook opgewarmd en is het een stuk drukker.
Ik merk dat ik inderdaad langer kan zwemmen, maar belangrijker is dat ik me lekkerder in mijn vel voel zitten. En een bijkomstigheidje: Ik heb ondertussen ook een mooi kleurtje opgedaan.   LOL
Ik wil hier in de omgeving kijken, of er een plek in de rivier is, waar ik kan gaan zwemmen. Verwacht hier niet zoveel drukte, qua zwemmers. Morgen maar eens op onderzoek uit!

Wat fijn dat je door dit dagelijks zwemmen, je helpt om je lekkerder in je vel voel zitten. Dat zou voor mij ook een mooie motivatie om dit uit te gaan voeren.

  • Reageren

Het is nu za 27 jul 2024, 04:13