Veel plezier ook voor jullie.
Song of Joy Miquel Rios
Trijntje schreef:Dank je wel Tonny, een knuffel is nooit weg.
Vandaag staat Harry Belafonte op het programma. Ik vind het een beetje moeilijk om een keuze te maken uit Island in the sun en Jamaica farewell. Beide hebben zij zo hun herinneringen. Maar ik kies dan toch voor Island in the sun omdat Harry Belafonte een prachtige stem heeft en dit lied werkelijk vanuit zijn hart zingt. Ik heb het gevoel dat hij, terwijl hij op het podium staat, het zingt alsof hij op het eiland aanwezig is. Hij zingt over thuis en het gevoel van thuis. Ik weet niet wat "Thuis" betekent maar in dit nummer kan ik het wel voelen. Dan kijk ik om me heen en denk; dit is mijn thuis, mag er wel een beetje beter voor zorgen.
Het 2de nummer zingt hij samen met Nat King Cole: Mama look een Boo Boo, gewoon omdat ik het grappig vind en er om kan lachen.
Oh ja.. deze zong ik ook altijd luidkeels meeTrijntje schreef:Dit volgende nummer kan ik eindeloos achter elkaar blijven draaien. Het roept ergens diep van binnen een jubel op.
Veel plezier ook voor jullie.
Song of Joy Miquel Rios
Trijntje schreef:Gisteren stond Beethoven op het programma, vandaag Verdi.
Song for Liberty Nana Mouskouri
Trijntje schreef:Hierbij de tekst van:
mama look a booboo;
I wonder why nobody don't like me
Or is it the fact that I'm ugly?
I leave my whole house and home
My children don't want me no more
Bad talk inside the house they bring
And when I talk they start to sing
“Mama, look a boo boo,” they shout
Their mother tell them, “Shut up your mouth”
“That is your daddy, oh, no
My daddy can't be ugly”
“So, shut your mouth, go away
Mama, look at boo boo they
Shut your mouth, go away
Mama, look at boo boo they”
I couldn't even digest my supper
Due to the children's behavior
“John, yes pa, come here a moment
Bring the belt, you're much too impudent”
John says, “It's James who started first”
James tells the story in reverse
I drag my belt from off me waist
You should hear them screaming round the place
“Mama, look at boo boo,” they shout
Their mother tell them, “Shut up your mouth
That is your daddy, oh, no
My daddy can't be ugly”
Shut your mouth, go away
I got carried away
So I began to question the mother
"These children ain't got no behavior"
So I began to question the mother
"These children ain't got no behavior"
"They're playing with you," my wife declared
"You should be proud of them, my dear"
Then children were taught too blooming slack
That ain't no kind of joke to crack
“Mama, look at boo boo,” they shout
My daddy can't be ugly”
Shut your mouth, go away
Mama, look at boo boo they"
I leave my whole house and go
My [Incomprehensible] don't want me no more
Bad talk inside the house they bring
And when I talk they start to sing
“Mama, look a boo boo,” they shout
My daddy can't be ugly”
Shut your mouth, go away
“Shut your mouth, go away
Shut your mouth, go away
Shut your mouth”
Ik heb mezelf heel lang als wel heel lelijk beschouwd. Niet alleen van buiten maar ook van binnen.
Ik weet nu wel dat alles relatief is, maar toch...........
Trijntje schreef:Ik word iedere ochtend wakker met een liedje in mijn hoofd, vandaag is dat een meezinger van Robert Long met : het leven was lijden.
Ik vind het een leuk liedje waarschijnlijk omdat het herkenbaar is: "alles was verkeerd, want dat had je geleerd". Dat is precies wat ik geleerd heb: niets van wat ik deed was goed, zelfs niets doen was verkeerd. Ondanks dat of juist dankzij die herkenning blijft ik het leuk vinden. Dat is hetzelfde met Mama look een BooBoo: Mijn vader was een Booboo, iedere keer dat ik dat wilde vertellen was het: Shut your mouth en go away! Waardoor maar weer een keer bevestigd werd voor mij dat IK degene moest zijn die slecht was. De liedjes zijn op een bepaalde manier pijnlijk en tegelijkertijd maken ze me ook vrolijk. Het een sluit het ander niet uit.
Dus vandaag Robert Long met het leven was lijden. Hij eindigt met:
Heel veel sterkte voor later want dat heb je wel nodig.
Trijntje schreef:Toch maar het nummer van vandaag. Ik had het eigenlijk over willen slaan. Waarom dan toch en juist dit nummer?
Het eerste deel van dit nummer gaat voor mij over bureaucratie, het tweede deel: moeder maria bid voor ons, maagd der maagden bid voor ons, omdat ik vandaag dichtbij een paniek aanval zit. Ik heb bij st HIP gevraagd voor hulp bij mijn tuinhuisje, nu heb ik zo een afspraak met een vrijwilliger. Rationeel gezien is er niets aan de hand maar mijn lichaam reageert uit ervaringen. De ervaring dat elke keer dat ik een "zwakheid" liet zien, dat onmiddellijk werd afgestraft. Het is een levenslange ervaring en mijn lichaam blijft zich dat herinneren. Shit!!!
Het nummer van vandaag: Ellie en Rikkert: Litanie.
Trijntje schreef:Goed zo Trijntje, je krijgt van mij een schouderklopje!
Het is me voor het eerst gelukt om een paniekaanval zonder aspirines aan te gaan. Normaal gesproken heb ik er daar wel een paar van nodig.
Die vrijwilliger is maar 5 minuten geweest: hij heeft een plak van de deur die aardig verrot was meegenomen, zal thuis voor een nieuwe zorgen en die er dan weer in zetten. Nu heb ik er helemaal niet aan gedacht dat er door dat weggenomen stuk nu regenwater naar binnen kan lopen, dus ik ga dat zo maar afplakken, helaas te laat want ik werd vanmorgen vroeg wakker van een hoosbui.
Het volgende nummer behoeft geen betoog; het gaat over de vicieuze cirkel.
In the ghetto Elvis Presley
Trijntje schreef:Vandaag een Zuid Afrikaans protest song. Give me Hope Jo'anna van Eddy Grant.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een reaktie op mijn laatste mail naar de kamer leden. Met een beetje mazzel word ik aan het eind van de dag gebeld door een kamerlid.
Afwachten dus.
Trijntje schreef:Na de woede komt altijd het verdriet.
Vandaag een Amish song; Gott ist die liebe. Geuplaod door WarkentinReunion
(er is niet zoveel te vinden en deze is de meest duidelijke)
Trijntje schreef:Hoi Tonny, de engelse versie kende ik niet, dat heb jij bij deze goed gemaakt. Maar ik blijf toch maar bij de duitse versie. die heb ik ooit eens geleerd, ik weet niet hoe en niet wanneer, maar het zit in mijn systeem.
Vandaag een gedicht hier:
Who will cry for the little boy? Antwone Fisher.
En Michael Jackson met: Will you be there.
Mooie combinatie samen.
Trijntje schreef:Dank je wel Tonny.
Beter dan het liedje in mijn hoofd : zat een klein zigeunermeisje.
Laat me je meenemen met Dreamland express van John Denver, zingt ook zo lekker mee!
Trijntje schreef:Muziek voor vandaag:
Freek Bartels met Laat je droom bestaan.
Trijntje schreef:wat vind je van deze:
Drs. P; Knolraap en lof, schorseneren en prei.
Trijntje schreef:De tekst is wel heel erg (en toepasselijk).
Maar ik kan dit nummer wel een aantal keren achter elkaar draaien, ik word er zo vrolijk van.
Trijntje schreef:Volgens mij is er niet over dit nummer van Drs. P heen te komen, dus dan maar iets heel anders.
Peter Schaap met : Adem mijn adem.
Trijntje schreef:Naar dit nummer heb ik jarenlang gezocht en sinds kort gevonden:
I Santo California met Tornero.
Trijntje schreef:Wakker geworden met het volgende lied:
Het ei van Jaap Fischer.
met daarbij omdat de tekst geweldig is : onze Jan is manager geworden van Joop en Jessica.
( en als je het leuk vindt, luister dan ook eens naar: Doe eens normaal man. Joop Visser.)