Om reacties te verkrijgen op jouw berichten, raden wij aan om ook op berichten van anderen te reageren om zodoende je aanwezigheid op het forum kenbaar te maken!
LEDEN IN HET NIEUWS
In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen ! Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
Speaking with the angels. uitgevoerd door Dar Williams (en vele anderen, het origineel is van Ron Sexsmith)
Van Dar Williams alleen kon ik hem niet vinden daarom maar deze versie:
He don't know how to lie or undermine you He don't know how to steal, how to deal or deceive So leave him alone, set him free 'Cause he's speaking with the angel Speaking with the angel that only he can see
You'd say he's so helpless, but what about you? You don't pull the string, don't you know anything? Leave him alone, let him be 'Cause he's speaking with the angel Speaking with the angel that only he can see
Would you teach him 'bout heaven? Would you show him how to love the earth? Would you poison him with prejudice from The moment of his birth?
He in the name of love, he in the blood of lamb He that never lays blame, he don't even know his name So leave him alone, set him free 'Cause he's speaking with the angel Speaking with the angel (the very one) That spoke to you and me Oh do you remember?
Trijntje schreef:Nog maat een nummer waar ik vrolijk van word:
Conny Froboess Zwei kleiner Italiener. De tekst is natuurlijk niet zo vrolijk: 2 gastarbeiders met heimwee naar huis, maar het melodietje is het wel.
Ja dat is idd een vrolijk melodietje Trijntje, als je op de onderkant op het subtitle icoontje drukt kun je kiezen uit diverse ondertitels, Duits, Engels of Spaans...
Trijntje schreef:Vandaag Chicory Tip met Son of my father.
Ik vind dat dit nummer leuke geluidseffecten heeft.
Morgen is de grote dag, dan ga ik over naar mijn nieuwe huis. Dus hier mijn nummer voor morgen: The Carnival is over: The Seekers.
The song was originally written by Giorgio Moroder and Pete Bellotte and recorded under the moniker Giorgio in 1971. In the same year a German version, "Nachts Scheint Die Sonne", was recorded with Michael Holm on vocals - this was a minor hit in Germany. A copy of Giorgio's version found its way to studio manager Roger Easterby who persuaded British band Chicory Tip to record it in English. The song produced by Easterby and Des Champ is notable as the first UK number one single to prominently feature a synthesizer, in this case a Moog synthesizer played by Chris Thomas. The song reached #1 on the UK singles chart for three weeks in February 1972. Moroder's original version failed to chart in the UK, though it made the Top 50 in the United States.
Since its release, the tune of the chorus of "Son of My Father" has been regularly used on the terraces of British football grounds. In the 1970s and 1980s the synthesizer solo from this song was used in the Polish public TV as an intro to sport magazines. The song was used in Life on Mars series 2 in 2007.
LYRICS:
Mama said to me we gotta have your life run right Off you got to school Where you can learn the rules there right Be just like your dad lad Follow in the same tradition Never go astray and stay an honest lovin' son
Son of my father Molded, I was folded, I was preform-packed Son of my father Commanded, I was branded in a plastic vac' Surrounded and confounded by statistic facts
Tried to let me in but I jumped out of my skin in time I saw through the lies and read the alibi signs So I left my home, I'm really on my own at last Left the trodden path and separated from the past
Son of my father Changing, rearranging into someone new Son of my father Collecting and selecting independent views Knowing and I'm showing that a change is due
Son of my father Molded, I was folded, I was preform-packed Son of my father Commanded, I was branded in a plastic vac' Surrounded and confounded by statistic facts
Songwriters BELLOTTE, PETER / HOLM, MICHAEL / MORODER, GIORGIO
Say goodbye my own true lover As we sing a lover's song. How it breaks my heart to leave you, Now the carnival is gone.
High above the dawn is waking And my tears are falling rain, For the carnival is over. We may never meet again.
Like a drum my heart was beating And your kiss was sweet as wine, But the joys of love are fleeting For Pierrot and Columbine.
Now the harbour light is calling. This will be our last goodbye. Tho' the carnival is over I will love you till I die.
Leuk al die weetjes over Son of my father, al die dingen waren voor mij onbekend. Het was en is nogal een opvallend nummer door het gebruik van die synthesizer.
Dit is mijn laatste nachtje in mijn flat, ben een beetje gebroken, morgen gaan de meubels over, dan heb ik nog 6 dagen om het hier schoon te maken en gaatjes te vullen, maar in het nieuwe huis moet er ook nog veel gedaan worden. Nog laminaat in 1 kamertje, ongeveer al het houtwerk moet nog geschilderd worden. Gordijnen en lampen enz. Maar goed, het zal allemaal wel wat rustiger worden als alles over is.
Trijntje schreef:Vanochtend mijn bed uitgestrompeld met het liedje:
Kom Kees het is maar tijdelijk. Leen Jongewaard. Dus binnenkort kan ik weer gewoon mijn sokken aantrekken?
Hahaha, da's een toepasselijke zeg !!! :P
Heerlijk Duurt Het Langst (1965), Leen Jongewaard - Kom Kees
Kom Kees, het is maar tijdelijk Het zal wel weer overgaan Kom Kees, bekijk het kalmpjes aan Rotzooi is onvermijdelijk Laat ze d'r gang maar gaan 't Waait weer voorbij geleidelijk aan
Donkere dagen, pokken en plagen, tegenspoed Schoppen en slagen moet je verdragen, 't komt weer goed
Kom Kees, het is maar tijdelijk Zet al je zorgen opzij Kom Kees, 't gaat allemaal weer voorbij
Trouble, trouble, trouble Kranten vol met trouble Ze zijn weer aan het dreigen Maar ik denk bij m'n eigen
Kom, kom, Kom Kees, het is maar tijdelijk Laat ze d'r gang maar gaan 't Waait weer voorbij geleidelijk aan
Soms lijkt het onvermijdelijk Dat ze d'r weer op los gaan slaan Dan denk je he, hoe moet dat nou gaan Hoeveel Chinezen zouden er wezen, een miljard Als die Chinezen door blijven kezen gaat het hard
Kom Kees, het is maar tijdelijk Het wordt wel weer bijgelegd Het komt weer vanzelf op z'n pootjes terecht
Kom Kees, het is maar tijdelijk Het duurt nog een jaar of wat Kom Kees, dan ben je het eindelijk zat Dan ga je onvermijdelijk naar de bejaardenflat Daar ga je dood en dan hebbie het gehad
Nou ben je heel wat waard Daar leg je opgebaard Kom Kees, het is maar tijdelijk Als jij je oogjes sluit Dan is het onvermijdelijk uit
Ach, maar alles is zo relatief, he En daarom pluk de dag Alle misere van heden is morgen weer opgelost
Kom Kees, het is maar tijdelijk Het zal wel weer overgaan Kom Kees, bekijk het kalmpjes aan Rotzooi is onvermijdelijk Laat ze d'r gang maar gaan 't Waait weer voorbij geleidelijk aan
Koppies afwegen, winkel aanvegen, hou maar op Doosjes inpakken, zegeltjes plakken, klerejob
Kom Kees, het is maar tijdelijk Zet al je zorgen opzij Kom Kees, het gaat allemaal weer voorbij, Kees Het is van voorlopige aard, Kees Het is niet van blijvende duur, Kees Het loopt allemaal wel weer los, Kees Het is niet zo erg als het lijkt, Kees Het komt allemaal weer terecht, Kees Het gaat allemaal weer voorbij Kom Kees!
Om in hetzelfde genre te blijven van gisteren het volgende nummer;
In mijn daklozentijd at ik op vrijdagavond een warme maaltijd in "de Schuilplaats" een kerkelijke organisatie. 1 van de vaak aanwezige begeleidsters had een mooie stem en zong dan vaak een aantal liederen. 1 van die liedjes heeft een diepe indruk op mij gemaakt, zo zelfs dat ik af en toe aan haar vroeg dit nummer te zingen.
Trijntje schreef:Vandaag het mooie Whispering Hope. Ook dat is door veel artiesten opgenomen mijn voorkeur heeft Jim Reeves.
Sorry Trijntje, ik had weer een off-day door dat rot virus !!! Je wilt het niet geloven, maar juist voordat ik jouw bericht opende luisterde ik naar een versie van Wispering Hope op Radio Nostalgia !!! Is dat geen toeval ??? Ik vind het een prachtig lied, hierbij de versie van Jim Reeves, alhoewel ik moet zeggen dat er geen enkele van hem te vinden is met een goede geluidskwaliteit, dus ik sluit er nog een andere bij die ik wel mooi vond !
Soft as the voice of an angel Breathing a lesson unheard Hope with a gentle persuasion Whispers a comforting word.
Wait, till the darkness is over Wait, till the tempest is done Hope, for the sunshine tomorrow After the darkness is gone.
Whispering hope, Oh how welcome Thy voice Making my heart Any sorrow rejoice.
If in the dusk of the twilight Dimmed be the region afar Will not the deepening darkness Brighten the glittering star.
Then when the night is upon us Why should the heart sink away When the dark midnight is over Watch for the breaking of day.
Whispering hope, Oh how welcome Thy voice Making my heart Any sorrow rejoice...
Trijntje schreef:Om in hetzelfde genre te blijven van gisteren het volgende nummer;
In mijn daklozentijd at ik op vrijdagavond een warme maaltijd in "de Schuilplaats" een kerkelijke organisatie. 1 van de vaak aanwezige begeleidsters had een mooie stem en zong dan vaak een aantal liederen. 1 van die liedjes heeft een diepe indruk op mij gemaakt, zo zelfs dat ik af en toe aan haar vroeg dit nummer te zingen.
Als er vergeving is, kan er genezing zijn.
Dit is inderdaad een heel inspirerende tekst Trijntje... hier is een mooie versie:
Natuurlijk kun je deze stukjes onder de naam van Dissociatieve stoornis ergens anders plaatsen, het hoort niet thuis in onze muziek topic. Ik heb er wel eens over gedacht om een topic te openen over Voice Dialoque. Ik heb het geluk gehad dat ik een goed therapeute tegen ben gekomen die het wel herkende en na lange tijd de tekenen herkende wanneer ik switchte van de een naar de ander. Zij vond EMDR een slechte zaak voor mij en stelde voice dialoque voor, wat zeer verhelderend heeft gewerkt.
De muziek voor vandaag is beentjes van de vloer:
Chubby Checker met Let's twist again.
(niet dat het me echt lukt met mijn rug, want dat is nog steeds slecht)
Trijntje schreef:Natuurlijk kun je deze stukjes onder de naam van Dissociatieve stoornis ergens anders plaatsen, het hoort niet thuis in onze muziek topic. Ik heb er wel eens over gedacht om een topic te openen over Voice Dialoque. Ik heb het geluk gehad dat ik een goed therapeute tegen ben gekomen die het wel herkende en na lange tijd de tekenen herkende wanneer ik switchte van de een naar de ander. Zij vond EMDR een slechte zaak voor mij en stelde voice dialoque voor, wat zeer verhelderend heeft gewerkt.
De muziek voor vandaag is beentjes van de vloer:
Chubby Checker met Let's twist again.
(niet dat het me echt lukt met mijn rug, want dat is nog steeds slecht)
Het onderwerp DIS is afgesplitst !! Je keuze voor vandaag maakt me vrolijk, de beentjes gaan vanzelf van de vloer :lol!:
Trijntje schreef:Yep, ook ik word vrolijk van het nummer let's twist again.
maar voor vandaag een andere keus;
Dimming of the day, Bonny Raitt en Richard Thompson
Hé.. weer een nieuwe voor mij, mooie keus Trijntje !!!
This old house is falling down around my ears Im drowning in the river of my tears When all my will is gone you hold me sway I need you at the dimming of the day
You pulled me like the moon pulls on the tide You know just where I keep my better side
What days have come to keep us far apart A broken promise or a broken heart Now all the bonny birds have wheeled away I need you at the dimming of the day
Come the night youre only what I want Come the night you could be my confidant
I see you on the street in company Why dont you come and ease your mind with me Im living for the night we steal away I need you at the dimming of the day I need you at the dimming of the day
Trijntje schreef:Vandaag iets voor de late uurtjes met een iets verhoogd alcohol percentage?
Bloody Mary van Tom en Dick.
Tom & Dick was de naam van het cabareteske duo Tom Poederbach en Dick Swaneveld. In het begin heeft ook Anton van de Berkt kort deel uitgemaakt van de band.
Het duo is bekend geworden onder de naam Tom & Dick v/h Poody. Met hun single Terug Naar De Natuur zijn ze een aantal keer op televisie geweest, onder andere bij het programma Mies-en-scene van Mies Bouwman. Hierna volgde snel de omdoop tot het kortere Tom & Dick.
In 1968 nam het duo de single Wijn Moet Er Bij Zijn op, naar aanleiding van een opdrachtje voor het VARA TV-programma "Zomaar een zomeravond". Het nummer leverde het duo een bescheiden hitje op.
In 1969 had het duo hun grootste hit met de shanty-parodie Bloody Mary, over een ruige pirate die niet kon zwemmen. Het nummer kwam op 30 augustus binnen op nummer 22 in de Nederlandse Top 40 en stond drie weken op nummer één. In hetzelfde jaar verscheen het op de LP Bloody Mary En De Rest.
Niet lang na deze hit sloten Tom & Dick zich aan bij producer Peter Koelewijn. Met hem namen ze twee nieuwe singles op, Ome Janus en het dienstlied Ik Kan Echt Geen Dag Meer Wachten. De laatste haalde in 1970 de hitlijsten, maar nooit wist het duo meer het succes van Bloody Mary te evenaren.
Tom Poederbach en Dick Swaneveld waren ten tijde van Bloody Mary in dienst bij de NOS. Tom Poederbach als filmcutter, Dick Swaneveld als geluidstechnicus. Tom heeft inmiddels zijn eigen bedrijf als regisseur en cameraman voor televisieprogramma's en videoproducties. Dick heeft een eigen bedrijf in professionele geluidsapparatuur en pro-audio consultancy.
Steeds zie ik in gedachten weer mijn Mary Vloekend en vechtend gelijk een man Overal waar ze kwam schopte ze herrie Ze kon zeilen zoals nu nog niemand kan
refr.: Ze heette Bloody Mary En was de schrik der zee Dus drink op Bloody Mary En op alles wat ze dee
Waar haar schip verscheen was het erg gauw knokken En niemand ontsnapte levend aan 't gevecht Beloningen konden op 't laatst geen mens meer lokken Want iederen was aan 't leven meer gehecht
refr.(2x)
Maar op zek'ren dag 't was net na 't eten Viel Mary overboord en ging toen heen Ze kon niet zwemmen dat was ze vergeten Daarom zonk ze naar de diepte gelijk een steen
Dat was dan Bloody Mary Ze was de schrik der zee Dus drink op Bloody Mary En op alles wat ze dee
Trijntje schreef:Ik weet niet warom ik vanochtend wakker werd met dit nummer in mijn hoofd, maar goed het is wel gezellig:
Jij bent niet hip. Patricia
Hahaha, misschien gedroomd dat je een knappe meid van 20 was ? Leuke keus hoor !!
Je bent niet hip, je bent niet vlot Je ouwe fiets die is altijd kapot Je ben niet rijk, je bent niet knap Je drinkt geen bier maar tomatensap Je hebt een baan waarvan je zegt, hij is niet goed en hij is niet slecht Maar jij bent lief en reuzentrouw, jij hoort bij mij en ik bij jou
Ja wie had dat ooit gedacht Hoe kan zoiets bestaan Nee dat had ik nooit verwacht Dat ik met jou zou gaan Ik vond je altijd reuze sloom Maar nu ben jij de man Waarvan ik elke nacht weer droom Al denk ik nu en dan
Je bent niet hip, je bent niet vlot Je ouwe fiets die is altijd kapot Je bent niet rijk, je bent niet knap Je drinkt geen bier maar tomatensap Je hebt een baan waarvan je zegt, hij is niet goed en hij is niet slecht Maar jij bent lief en reuzentrouw, jij hoort bij mij en ik bij jou
Ik weet nog dat het zo begon Het was op een dag in maart Jij kwam jij zag, en overwon En ik was van de kaart Ik stond gewoon totaal perplex Want jij gaf mij een zoen En zei jij hebt zoveel sex Ik kan er niets aan doen
Je bent niet hip, je bent niet vlot Je ouwe fiets die is altijd kapot Je bent niet rijk, je bent niet knap Je drinkt geen bier maar tomatensap Je hebt een baan waarvan je zegt, hij is niet goed en hij is niet slecht Maar jij bent lief en reuzentrouw, jij hoort bij mij en ik bij jou
Mooi plaatje van een pijnlijke wervelkolom, helaas zit het een stukje lager, daar waar de wervels aan elkaar gegroeid zijn en er op het plaatje de gaatjes te zien zijn.
Trijntje schreef:Mooi plaatje van een pijnlijke wervelkolom, helaas zit het een stukje lager, daar waar de wervels aan elkaar gegroeid zijn en er op het plaatje de gaatjes te zien zijn.
Hmmm dan zit het op exact dezelfde plaats als waar bij mij de wervels afgesleten zijn waardoor ik heel vaak door m'n rug ging, gelukkig is Popeye ook nog masseur en weet hij het zaakje altijd weer op z'n plek te krijgen ! Maar ik weet wat een pijn dat kan veroorzaken hoor, sterkte !!!
Trijntje schreef:Vandaag: Windmills of your mind; Alison Moyet.
Mooie keus, wat is dat toch een prachtig liedje !!
"The Windmills of Your Mind" is a song with music by French composer Michel Legrand and English lyrics written by Americans Alan Bergman and Marilyn Bergman. The French lyrics, under the title "Les moulins de mon cœur", were written by Eddy Marnay. The song (with the English lyrics) was used as the theme for the 1968 film, The Thomas Crown Affair. The opening two melodic sentences were borrowed from Mozart's second movement from his Sinfonia Concertante for Violin, Viola and Orchestra, K. 364[citation needed].
In the original 1968 film, the song was performed by Noel Harrison who took the song to #8 in the UK Singles Chart. It won the Academy Award for Best Original Song in 1968. A version by Sting was used in the 1999 remake of The Thomas Crown Affair.
Geneviève Alison Jane Moyet (born 18 June 1961, Billericay, Essex) is an English singer, songwriter and performer noted for her bluesy contralto voice.
Her UK album sales have reached a certified 2.3 million, with over a million singles sold. All seven of her studio albums and three compilation albums have charted in the Top 30 UK Album Chart, with two of the albums reaching number one. She has also achieved nine Top 30 singles and five Top 10 hits in the UK Singles Chart. Her most recent album the minutes was released in the UK on 6 May 2013. The first single, "When I Was Your Girl", was released on 1 April 2013. A tour of the UK and Ireland to promote the album was announced for October 2013.
Round, like a circle in a spiral Like a wheel within a wheel. Never ending or beginning, On an ever spinning wheel Like a snowball down a mountain Or a carnival balloon Like a carousell that's turning Running rings around the moon
Like a clock whose hands are sweeping Past the minutes on its face And the world is like an apple Whirling silently in space Like the circles that you find In the windmills of your mind
Like a tunnel that you follow To a tunnel of its own Down a hollow to a cavern Where the sun has never shone Like a door that keeps revolving In a half forgotten dream Or the ripples from a pebble Someone tosses in a stream.
Like a clock whose hands are sweeping Past the minutes on its face And the world is like an apple Whirling silently in space Like the circles that you find In the windmills of your mind
Keys that jingle in your pocket Words that jangle in your head Why did summer go so quickly Was it something that you said Lovers walking along the shore, Leave their footprints in the sand Is the sound of distant drumming Just the fingers of your hand
Pictures hanging in a hallway And a fragment of a song Half remembered names and faces But to whom do they belong When you knew that it was over In the autumn of goodbyes For a moment You could not recall the color of his eyes
Like a circle in a spiral Like a wheel within a wheel Never ending or beginning, On an ever spinning wheel As the images unwind Like the circle that you find In the windmills of your mind...
Vandaag toch maar eerst bij de huisarts geweest. Het goede nieuws: het gaat over, minder goed nieuws het zal zeker wel 6 weken duren. Ben ik mooi klaar mee.
Het nummer voor vandaag: The night Chicago died. Paper Lace
Trijntje schreef:Vandaag toch maar eerst bij de huisarts geweest. Het goede nieuws: het gaat over, minder goed nieuws het zal zeker wel 6 weken duren. Ben ik mooi klaar mee.
Het nummer voor vandaag: The night Chicago died. Paper Lace
Dan rest je niets anders dan geduld hebben hé... sterkte !! Leuke keus van muziek weer hoor !!!
In the heat of a summer night In the land of the dollar bill When the town of Chicago died And they talk about it still
When a man named Al Capone Tried to make that town his own And he called his gang to war With the forces of the law
I heard my mama cry I heard her pray the night Chicago died Brother what a night it really was Brother what a fight it really was Glory be
I heard my mama cry I heard her pray the night Chicago died Brother what a night the people saw Brother what a fight the people saw Yes indeed
And the sound of the battle rang Through the streets of the old east side 'Til the last of the hoodlum gang Had surrendered up or died
There was shouting in the street And the sound of running feet And I asked someone who said Bout a hundred cops are dead
I heard my mama cry I heard her pray the night Chicago died Brother what a night it really was Brother what a fight it really was Glory be!
I heard my mama cry I heard her pray the night Chicago died Brother what a night the people saw Brother what a fight the people saw Yes indeed
And ther was no sound at all But the clock upon the wall Then the door burst open wide And my daddy stepped inside And he kissed my mama's face And he brushed her tears away
The night Chicago died The night Chicago died Brother what a night the people saw Brother what a fight the people saw Yes indeed
The night Chicago died The night Chicago died Brother what a night it really was Brother what a fight it really was Glory be
The night Chicago died The night Chicago died Brother what a night the people saw Brother what a fight the people saw Yes indeed
Trijntje schreef:Toch maar zo hier en daar iets los schudden.
At the Hop van Danny and the juniors
Ah weer een beentjes van de vloer keuze.. dit zal het toch wel los schudden :lol!:
Danny and the Juniors shot straight to the top of the charts in early 1958 with their biggest hit ever, the gold-selling "At the Hop" (penned by the songwriting team of Dave White and John Madara), though they reached the charts again with eight more singles through 1963, notably the Top 40 charters "Rock and Roll Is Here to Stay," "Dottie," and "Twistin' U.S.A."
Danny Rapp (lead tenor), Frank Maffei (second tenor), Joe Terranova (baritone/bass), and Dave White Tricker (tenor) (aka Dave White) were four Philadelphia high school friends -- all were born in 1940 or 1941 -- who formed an atypical late-'50s rock & roll dance combo, originally calling themselves the Juvenairs. Rapp -- the group's leader -- choreographed their dance steps and invented the routines that they performed during their sets. After playing after-school gigs and local shows as a foursome for a while, they later added saxophonist Lennie Baker to the lineup.
While still in high school in late 1957, they were working a record hop as the intermission entertainment, when a local businessman named John Madara spotted the band. Madara had an interest in rock & roll promotion and introduced them to a local songwriter and vocal coach named Artie Singer, who also ran his own label, Singular Records.
Singer auditioned the band and liked an original song White had written that captured the energetic spirit of rock & roll. It was called "Do the Bop." However, since the term "bop" was by then already out of fashion, he suggested that the song's title needed to be changed and helped them shape it into the hit we know today: "At the Hop." Singer also shortened the name of the group from the Juvenairs to the Juniors and had them cut a demo of "At the Hop" that he took around to play for local DJs. Working with producer Leon Huff, it took 13 takes in Reco-Art Studios in Philadelphia before Singer felt he had the goods from the group.
Singer played the song for Dick Clark, whose popular music show American Bandstand was broadcast live from their hometown of Philadelphia. Clark didn't have any immediate openings on the show, but as luck would have it, Little Anthony and the Imperials canceled an appearance soon thereafter and Clark asked Danny & the Juniors to fill in as replacements. "At the Hop" proved to be an immediate success. Singular quickly issued the song as the group's first single and it became a regional hit, selling 7,000 copies in onw week in Philadelphia alone. Financially strapped, Singular Records later leased the record for 5,000 dollars to ABC Paramount. "At the Hop" proceeded to climb up the charts in December of 1957, reaching number one, where it remained for seven weeks.
Danny & the Juniors soon followed up with "Rock and Roll Is Here to Stay," another White-penned rocker, which also made the Top 20. The group toured with several of Alan Freed's traveling rock & roll shows and put two more songs into the Top 40. In the early '60s the group switched over to the Swan label and after their last song charted in 1963, Danny & the Juniors eventually parted ways.
Madara ended up running his own record store, located at 60th and Market Streets in Philly. He and White also went on to join the Spokesmen, whose minor hit "The Dawn of Correction" was an answer song to Barry McGuire's number one charter, "Eve of Destruction." White also made a solo album for Bell Records, which was released in 1971 under the name David White Tricker. Lead vocalist Danny Rapp committed suicide in 1983. Saxophonist Lennie Baker went on to be a founding member of nostalgia act Sha-Na-Na). ~ Bryan Thomas, All Music Guide
Danny and the Juniors- At The Hop
Bah-bah-bah-bah, bah-bah-bah-bah Bah-bah-bah-bah. bah-bah-bah-bah, at the hop!
Well, you can rock it you can roll it You can stop and you can stroll it at the hop When the record starts spinnin' You *chalypso* when you chicken at the hop Do the dance sensation that is sweepin' the nation at the hop
Ah, let's go to the hop Let's go to the hop, (oh baby) Let's go to the hop, (oh baby) Let's go to the hop Come on, let's go to the hop
Well, you can swing it you can groove it You can really start to move it at the hop Where the jockey is the smoothest And the music is the coolest at the hop All the cats and chicks can get their kicks at the hop Let's go!
Let's go to the hop Let's go to the hop, (oh baby) Let's go to the hop, (oh baby) Let's go to the hop Come on, let's go to the hop Let's go!
Well, you can rock it you can roll it You can stop and you can stroll it at the hop When the record starts spinnin' You *chalypso* when you chicken at the hop Do the dance sensation that is sweepin' the nation at the hop
You can swing it you can groove it You can really start to move it at the hop Where the jockey is the smoothest And the music is the coolest at the hop. All the cats and chicks can get their kicks at the hop. Let's go!
Let's go to the hop Let's go to the hop, (oh baby) Let's go to the hop, (oh baby) Let's go to the hop Come on, let's go to the hop
Bah-bah-bah-bah, bah-bah-bah-bah Bah-bah-bah-bah. bah-bah-bah-bah, at the hop!
Trijntje schreef:Het losschudden helpt prima, maar vandaag geen "beentjes van de vloer nummer.
Mary Black met The moon and st Christopher
Oké, gewoon blijven schudden dan... Mooie liedjeskeuze weer !!!
The Moon and St.Christopher (Mary Chapin Carpenter)
When I was young I spoke like a child, And I saw with a childs eyes And an open door was to a girl, Like the stars are to the skies It's funny how the world lives up to all your expectations With adventures for the stout of heart, And the lure of the open spaces.
There's two lanes running down this road, And whichever side you are on Accounts for where you want to go, And what you are running from Back when darkness overtook me, On a blindman's curve.
I relied upon the moon, I relied upon the moon I relied upon the moon and St. Christopher.
Now I've paid my dues 'cause I have owed them, But I've paid a price sometimes For being such a stubborn woman, In such stubborn times I have run from the arms of lovers, I have run from the eyes of friends I have run from the hands of kindness, I have run just because I can.
Now I've grown and I speak like a woman, And I see with a woman's eyes And an open door is to me now, Like the saddest of goodbyes Well it's too late for turning back, And I pray for the heart and nerve.
I relied upon the moon, I relied upon the moon I relied upon the moon and St. Christopher to be my guide.
Ik had gisteren natuurlijk Happy van Pharrell Williams moeten kiezen, maar vandaag is het nog net zo toepasselijk.
Het is zo heerlijk om me weer gewoon te bewegen! Niet dat mijn rug nu over is, maar de hele scherpe pijn is er van af. Dinsdagavond kwam er een vrijwilliger om me te helpen met klusjes in mijn huis. In het dagelijkse leven is hij fysiotherapeut en hij heeft dus ook naar mijn rug gekeken. Ik heb een hele verhandeling over het SI gewricht gekregen en hij constateerde dat het scheef stond, de 2 stukken stonden niet meer in elkaar. Hij is aan het wrikken gegaan maar zei dat hij het niet terug op zijn plek kreeg. Ik vermoed dat het hem dan misschien niet helemaal gelukt is, maar ik kan weer gewoon in de rij voor de kassa staan, de boodschappen uit de veel te diepe winkelwagen bij AH halen of een winkelmandje achter me aan trekken. Dus ik ben "Happy"
Trijntje schreef:Ik had gisteren natuurlijk Happy van Pharrell Williams moeten kiezen, maar vandaag is het nog net zo toepasselijk.
Het is zo heerlijk om me weer gewoon te bewegen! Niet dat mijn rug nu over is, maar de hele scherpe pijn is er van af. Dinsdagavond kwam er een vrijwilliger om me te helpen met klusjes in mijn huis. In het dagelijkse leven is hij fysiotherapeut en hij heeft dus ook naar mijn rug gekeken. Ik heb een hele verhandeling over het SI gewricht gekregen en hij constateerde dat het scheef stond, de 2 stukken stonden niet meer in elkaar. Hij is aan het wrikken gegaan maar zei dat hij het niet terug op zijn plek kreeg. Ik vermoed dat het hem dan misschien niet helemaal gelukt is, maar ik kan weer gewoon in de rij voor de kassa staan, de boodschappen uit de veel te diepe winkelwagen bij AH halen of een winkelmandje achter me aan trekken. Dus ik ben "Happy"
Yep, het is heerlijk om weer zelf dingen beet te kunnen pakken of te verschuiven, om zonder allerlei ingewikkelde dingen mijn sokken aan te kunnen trekken enz. Het voelt allemaal nog steeds wel bont en blauw, maar toch is het een verademing. Happy is dan ook het juiste nummer.
Om met een liedje te antwoorden: 't zijn de kleine dingen die het doen. Saskia en Serge.
Trijntje schreef:Yep, het is heerlijk om weer zelf dingen beet te kunnen pakken of te verschuiven, om zonder allerlei ingewikkelde dingen mijn sokken aan te kunnen trekken enz. Het voelt allemaal nog steeds wel bont en blauw, maar toch is het een verademing. Happy is dan ook het juiste nummer.
Om met een liedje te antwoorden: 't zijn de kleine dingen die het doen. Saskia en Serge.
Trijntje schreef:Vandaag Elston Gunn met Percy's song
Weer een nieuwe voor mij !!!
Bad news, bad news Came to me where I sleep Turn, turn, turn again Sayin' one of your friends Is in trouble deep Turn, turn to the rain And the wind
Tell me the trouble Tell once to my ear Turn, turn, turn again Juliet prison And ninety-nine years Turn, turn to the rain And the wind
Oh what is the charge Of how this came to be? Turn, turn, turn again Manslaughter In the highest of degrees Turn, turn to the rain And the wind
I sat down and wrote The best words I could write Turn, turn, turn again Explaining to the judge I'd be there on Wednesday night Turn, turn to the rain And the wind
Without a reply I left by the moon Turn, turn, turn again And was in his chambers By the next afternoon Turn, turn to the rain And the wind
"Did you tell me the facts?" I said without fear Turn, turn, turn again That a friend of mine Would get ninety-nine years Turn, turn to the rain And the wind
A crash on the highway Flew the car to a field Turn, turn, turn again There was four persons killed And he was at the wheel Turn, turn to the rain And the wind
But I know him as good As I'm knowin' myself Turn, turn, turn again And he wouldn't harm a life That belonged to someone else Turn, turn to the rain And the wind
The judge spoke Out of the side of his mouth Turn, turn, turn again Sayin', "The witness who saw He left little doubt" Turn, turn to the rain And the wind
That may be true He's got a sentence to serve Turn, turn, turn again But ninety-nine years He just don't deserve Turn, turn to the rain And the wind
Too late, too late For his case it is sealed Turn, turn, turn again His sentence is passed And it cannot be repealed Turn, turn to the rain And the wind
But he ain't no criminal And his crime it is none Turn, turn, turn again What happened to him Could happen to anyone Turn, turn to the rain And the wind
And at that the judge jerked forward And his face it did freeze Turn, turn, turn again Sayin', "Could you kindly leave My office now, please" Turn, turn to the rain And the wind
The room was funny And I stood up so slow Turn, turn, turn again With no other choice Except but far to go Turn, turn to the rain And the wind
I walked down the hall way And I heard his door slam Turn, turn, turn again I walked down the courthouse stairs And I did not understand Turn, turn to the rain And the wind
And I played my guitar Through the night to the day Turn, turn, turn again And the only tune My guitar could play Was, "Oh the cruel rain And the wind"
Percy's song wordt door meerdere artiesten beter en mooier op de planken gebracht maar ik wilde deze van Bob Dylan zelf. Het nummer spreekt mij aan omdat ik (wij) ook onschuldig toch levenslang hebben gekregen.
Vandaag Fairport Convention met Who knows where the time goes
Trijntje schreef:Percy's song wordt door meerdere artiesten beter en mooier op de planken gebracht maar ik wilde deze van Bob Dylan zelf. Het nummer spreekt mij aan omdat ik (wij) ook onschuldig toch levenslang hebben gekregen.
Vandaag Fairport Convention met Who knows where the time goes
Weer een nieuwe voor mij Trijntje !!
Fairport Convention were one of the most innovative and influential British bands of the late 1960's and are still recording and touring today. The lead singer during their greatest period was Sandy Denny who was in my opinion the greatest female vocalist of that or any era. The enormous emotional range of her voice has been unsurpassed by any other singer. Sandy died tragically in 1978 of a cerebral haemorrhage after falling down a flight of stairs.
Across the evening sky, all the birds are leaving But how can they know it's time for them to go?
Before the winter fire, I will still be dreaming I have no thought of time
For who knows where the time goes? Who knows where the time goes?
Sad, deserted shore, your fickle friends are leaving Ah, but then you know it's time for them to go
But I will still be here, I have no thought of leaving I do not count the time
For who knows where the time goes? Who knows where the time goes?
And I am not alone while my love is near me I know it will be so until it's time to go
So come the storms of winter and then the birds in spring again I have no fear of time
For who knows how my love grows? And who knows where the time goes?
Laatst aangepast door TonnyKamper op ma 15 sep 2014, 23:24; in totaal 1 keer bewerkt