Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Aanbod

• Reageren

Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)

Deel
Gast
Gast

Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)

Bericht van Gast op do 29 aug 2013, 07:02

Naam: Stond bekend als "Observatiehuis" ( is nu Wijkcentrum de Lijsterbes geworden )
Lijsterbesstraat 61,  2563 KR Den Haag.

Gewoond in de periode 1966-1967

Woonplaats toen: Enschede, kinderbescherming bij betrokken, voogdij  door bureau Pro Juventute,
Geplaatst in kinderhuis/observatiehuis?  

Ik zoek mensen die in diezelfde periode daar verbleven hebben en misschien mijn ervaringen kunnen bevestigen/delen. 

Reageert u alstublieft !

Met vriendelijke groet Edwin.

#Observatiehuis-DenHaag
Admin
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 2389
Aantal berichten : 2722
Punten : 14723

Re: Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)

Bericht van Admin op do 29 aug 2013, 17:20

Je bent al op de goede weg Edwin ! Ik heb voor je op internet opgezocht dat het huis vroeger inderdaad bekend stond als "Observatiehuis" en tegenwoordig is het een Wijkcentrum geworden.. dus ik heb de tekst van je bericht een ietsje pietsje aangepast...

Ik heb ook op internet 3 personen gevonden die daar gezeten hebben, ik geef je de pagina om te bezoeken hieronder door, die mensen staan daar met hun emailadres op dus kun je misschien hen een email sturen en vragen of zij jouw ervaringen delen.. als dat het geval is, dan kun je hun verhalen gebruiken als steunbewijs.

Op deze pagina vind je 3 personen:
http://members.quicknet.nl/t.beekhuys/Tehuizen/Zuid%20Holland%20Internaten.html#Harry van den Akker

De link even kopiëren en dan in je browser adres plakken en op "Enter" klikken !

Je Stam en Voogdijkaart(en) moet je opvragen in het streekarchief van de plaats waar je bent geboren.  Ook verklaringen van je huisarts of UWV artsen die daarin melding maken dat je kampte met problemen door je misbruik zijn "harde" steunbewijzen !

Wij hopen je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen.

| Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels |
| Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan Contact op met Admin |
Anne Nijenhuis
VIP
VIP

Man
Registratiedatum : 23-01-18
Reputatie : 1
Aantal berichten : 1
Punten : 268

Bericht van Anne Nijenhuis op di 23 jan 2018, 20:17

Ook ik ben slachtoffer van een pedofiel die werkte in het Observatiehuis in Den Haag Lijsterbesstraat 
Naam dader bij mij bekend ben al jaren op zoek naar hem voor antwoorden. Ik was ook in de jaren 60 daar geplaatst. Ik besef ook dat het niet altijd lukt om dit soort situaties op te lossen.

Het probleem is dat het je nooit helemaal los laat zeker omdat je zeker weet dat er meer slachtoffers rondlopen. Sinds vandaag heb ik dit forum gevonden en ben graag bereid om andere mensen in contact te komen vooral om hun verhaal te bevestigen en dat het echt waar is wat er allemaal is gebeurd.

Afgelopen kerst is mijn verhaal geplaatst in de Strijdkreet.nl omdat ik het tijd vond en ik nu de gelegenheid kreeg.

https://www.strijdkreet.nl/artikel/mijn-eerste-kerstfeest?

https://www.strijdkreet.nl/artikel/mijn-eerste-kerstfeest-3?
Admin
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 2389
Aantal berichten : 2722
Punten : 14723

Bericht van Admin op di 23 jan 2018, 20:53

@Anne Nijenhuis schreef:Ook ik ben slachtoffer van een pedofiel die werkte in het Observatiehuis in Den Haag Lijsterbesstraat 
Naam dader bij mij bekend ben al jaren op zoek naar hem voor antwoorden. Ik was ook in de jaren 60 daar geplaatst. Ik besef ook dat het niet altijd lukt om dit soort situaties op te lossen.

Het probleem is dat het je nooit helemaal los laat zeker omdat je zeker weet dat er meer slachtoffers rondlopen. Sinds vandaag heb ik dit forum gevonden en ben graag bereid om andere mensen in contact te komen vooral om hun verhaal te bevestigen en dat het echt waar is wat er allemaal is gebeurd.

Afgelopen kerst is mijn verhaal geplaatst in de Strijdkreet.nl omdat ik het tijd vond en ik nu de gelegenheid kreeg.

https://www.strijdkreet.nl/artikel/mijn-eerste-kerstfeest?

https://www.strijdkreet.nl/artikel/mijn-eerste-kerstfeest-3?

Welkom op het forum @Anne Nijenhuis  Welkom
Moedig dat je met ons je 'verhaal' deelt, dat is herkenbaar voor velen hier!!  Respect
Ik zal deze oproep nogmaals delen op onze social media kanalen, wellicht dat sommige lotgenoten het lezen en willen reageren..

Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen!
Warme groet,

Tonny Kamper

| Hoe een foto plaatsen? | Forum Regels |
| Gebruikersnaam of emailadres veranderen? Neem dan Contact op met Admin |
  • Reageren

Het is nu vr 17 aug 2018, 16:37