Lotgenotencontact voor seksueel, psychisch en/of fysiek misbruikte personen

IndexIndex  PortaalPortaal  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  Inloggen  RegistrerenRegistreren  
| >> Per 1 Oktober is de Dinsdagavond chat verplaatst naar Woensdagavond zelfde tijd ! << |
Nederland Heelt
  • FB tijdlijn + Evenementen
  • Belangrijk
  • Mededelingen
  • Agenda
  • Blogs
  • Tweets
  • Leden in het nieuws
    In het kader van het nieuwe vooronderzoek naar mishandeling van kinderen in tehuizen en pleegzorg door commissie Micha de Winter hebben wij een playlist gemaakt van videos waarop leden interviews geven over misbruik en mishandeling, deze zijn nog steeds actueel en kunnen als steunbewijs dienen voor anderen! Klik op de foto om de playlist te openen.

Bekijk HIER alle berichten in deze categorie
  • Webcam Opname

Webcam Recorder

HTML5 Cam Recorder

Audio Recorder

Om jezelf op te nemen terwijl je praat of zingt, kun je één van de bovenstaande online recorders gebruiken die gebruikt maakt van je webcam of microfoon! Ze openen in een popup window, je kunt het venster kleiner/groter maken en het positioneren waar je maar wilt ! Elke opname kun je achteraf downloaden!

Meest bekeken onderwerpen
beste muziek aller tijden
Van Harte Gefeliciteerd Met Je Verjaardag Trijntje !!
Oproep: Kinderdorp Neerbosch - Nijmegen 1945-1985
Psychische mishandeling en emotionele verwaarlozing van kinderen
Narcisme in een relatie: ‘Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat hij hiertoe in staat was’
Algemene Voorwaarden
Oproep: Observatiehuis, Lijsterbesstraat 61, Den Haag (1966-1967)
Beste muziek aller tijden (2)
Je nergens bij horen voelen en trauma
Item over Misbruik op Kinderdorp Neerbosch van Popeye
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
Deel | .

Actiegroep houdt kinderen uit handen jeugdzorg

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 1884
Aantal berichten : 2090
Punten : 12294

#1BerichtOnderwerp: Actiegroep houdt kinderen uit handen jeugdzorg   do 02 okt 2014, 13:05

BRON: Nederlands Jeugd Instituut

29 september 2014

Binnen Nederland is een actiegroep actief die kinderen voor bureau jeugdzorg verstopt. De kinderen duiken onder op geheime adressen in Nederland of het buitenland. Dagblad de Stentor stuitte op de groep bij onderzoek naar de verdwijning van een 10-jarige jongen uit Sneek die in 2012 voor het eerst uit huis werd geplaatst.

De kinderen verblijven uit angst voor ontdekking enkele dagen op één adres. De groep bestaat ruim een jaar en telt ongeveer twintig mensen met negatieve ervaringen met jeugdzorg. Ze hebben inmiddels zes kinderen opgevangen. De Stentor sprak meerdere leden van de groep. 'Kinderen verdwijnen onterecht in instellingen', is het motief van een van hen.

Jeugdzorg Nederland weet van het verborgen houden van kinderen maar is verrast dat dit georganiseerd gebeurt. Bureau Jeugdzorg Friesland zegt dat de verdwijning bij de politie is gemeld. Op 8 oktober beslist de familierechter in Leeuwarden over verlenging van de uithuisplaatsing van de jongen.

Bron: de Stentor, 29 september 2014; de Telegraaf, 29 september 2014

*** Tonny Kamper ***
Terug naar boven Go down
http://www.nederlandheelt.nl/
Trijntje
Ervaringsdeskundige

Vrouw
Registratiedatum : 05-08-13
Reputatie : 1646
Aantal berichten : 710
Punten : 4146

#2BerichtOnderwerp: Re: Actiegroep houdt kinderen uit handen jeugdzorg   vr 03 okt 2014, 10:34

Dat er kinderen onderduiken om uit handen van jeugdzorg te blijven is niets nieuws. We hebben hier op het forum het verhaal van Ada Busman.

Er zijn veel misstanden bij Jeugdzorg. Van de week was er ook in Nieuwsuur (28 september?)dat van de 65.000 meldingen bij het AMK maar 20.000 worden onderzocht. Wat gebeurd er met de andere 45.000? 
Er is een onvoldoende registratie systeem, de meldingen worden niet gekoppeld. Zo was er een voorbeeld van een buurman die melding maakte, er kwamen meer meldingen binnen over hetzelfde kind van andere officiele kanten. Er is niets mee gedaan en de moeder heeft haar kind vermoord.

Ik ben een voorstander dat de jeugdzorg naar de gemeente gaat, ik hoop van ganse harte dat er dan meer goed gaat! Geen kinderen die onterecht uit huis geplaatst worden en geen kinderen die ten onrechte onder de radar blijven met alle gevolgen van dien.

Het klinkt misschien heel lullig maar ik denk dat kinderen die het niet overleven beter af zijn dan de kinderen waar de mishandelingen consequent ontkend werden/worden. Ik heb zelf wel eens naar de overheid geschreven dat het humaner geweest zou zijn als de overheid me een spuitje had gegeven in plaats van me tot Staatskind te bombarderen. Hoe bitter is dat?

Trijntje

- Trijntje -
Terug naar boven Go down
TonnyKamper
Webmaster  Co-Administrator

Vrouw
Registratiedatum : 20-07-13
Reputatie : 702
Aantal berichten : 570
Punten : 6109

#3BerichtOnderwerp: Re: Actiegroep houdt kinderen uit handen jeugdzorg   vr 03 okt 2014, 12:50

Ja het verhaal van Ada Busman is hier welbekend en zelfs gepubliceerd.. en je hebt helemaal gelijk Trijntje, dat is bitterheid ten top maar toch o zo begrijpelijk !!!

* Tonny Kamper *
Terug naar boven Go down
http://tube-it.actieforum.com/

Actiegroep houdt kinderen uit handen jeugdzorg
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nederland Heelt :: ARCHIEF - OPENBAAR :: Nieuws Extern-